Ok

By continuing your visit to this site, you accept the use of cookies. These ensure the smooth running of our services. Learn more.

Thursday, 26 July 2007

تسجيل حلقة العاشرة مساء مع وائل عباس

تسجيل حلقة العاشرة مساء مع وائل عباس

بناء على الطلب المستمر والملح للجماهير بنشر الحلقة
لا يسعنا إلا تلبية رغبة الجماهير
كان ضيوف الحلقة الشاعر سيد حجاب والمدون البراء أشرف والعبد لله
وموضوع الحلقة كان 23 يوليو 1952
الصراحة أنا كنت رايح الحلقة سانن السكاكين ومحضر نفسي
بس فوجئت بإن الشاعر سيد حجاب راجل طيب جدا وذوق وماكانشي ها ينفع أعمل معاه الليلة دي
طبعا الناس كانت متوقعة مجزرة حية على الهواء مباشرة
وكراسي وجزم بتطير من شاشة التلفزيون
الحقيقة السيناريو ده كان ممكن يحصل لو كان الضيف حد من الناصريين ضعاف العقل والحجة طويلي اللسان
وده اللي منى الشاذلي قالتهولي بعد الحلقة
فيه ناس رأيها إن سيد حجاب أكل الجو وأعطي فرصة اكبر للكلام
وفيه ناس رأيها إن إحنا اللي كلناه
أسيبكم تتفرجوا على الحلقة
الجزء الأول

إضغط هنا
-
الجزء الثاني

إضغط هنا
-
الجزء الثالث

إضغط هنا
-
الجزء الرابع

إضغط هنا
-
الجزء الخامس

إضغط هنا
-
الجزء السادس

إضغط هنا
-
الجزء السابع

إضغط هنا
-
الجزء الثامن

إضغط هنا
-
الجزء التاسع

إضغط هنا

Comments

First, a great program, thanks for the upload :). It is my first time to see Said Hegab in TV show. He deserves all the respect. He was really professional in his reactions that show his love and rejection. His love to the idea and its temporary impacts and his rejection to the military ruler.

The problem is not the "enklab" that derived several good initiatives in many things that the people sensed at this time. The problem is how this "enklab" progressed. For example, consider the recent Moritanian case. Clearly, it was a military "enklab" that paved the way for a new system. I hope them all the success.

As a final notice, I have a strong feeling that if the weapons of 48 were good, the "free constables" will never have made their "enklab". This is just a feeling.

Posted by: ahmedito | Friday, 27 July 2007

والله ياوائل انت كونت منور البرنامج وانا كونت مستني الحلقة بتاعة الصورة بس فؤجت انك فيها والله بدون مبالغة كونت في قمة السعادة وفضلت بقي اقول للعندي فالبيت وائل عباس بتاع مدونة الوعي المصري اهو
علي فكرة سيد حجاب كل الجو وراجل ميه ميه بس براء كان بيرغي عايز يكلم وخلاص هو كلمو حلو بس كان عايز ياخد مساحة اكبر
وائل بجد كونت منور البرنامج وكلامك كان حول وزي ماتعودت منك كونت جريء

Posted by: mado | Saturday, 28 July 2007

انت يا عم وائل طالع فيها كدة وخلاص انا مش بتكلم علي البرنامج واسلوب اداءك اللي عجب معجبيك
انا بتكلم علي مجمه ديجتال بنت الشرموطه مصر اللي الاستاذ عمروووو مجدى بتاع طرقعه كيبورد منزل موضوع جديد فيها عن جمعيه شموع لرعايه المعاقين بالهرم منطقه المريوطيه واللي ماسكها الناصري حسن يوسف والمحامي نجاد البرعي انا بقا احد ضحايا العبقري مجدى اللي مكلف نفسه وسال وبحث وانتظر لما حسن ادله الكلمتين الراجل اللي بيشتغل لحساب هئيه المعونه الامريكيه ولو عايز تفاصيل كلمني انا يا حاج وائل مش بتريق عليك بس نفسي تتعلموا ازي تبقوا صحفيين صح وتجيبوا الموضوع وانتم متاكدين يعني الراجل حسن بيقوا دربنا 7 واسسوا جمعيات الكداب دة وانا عارف منهم اتنين ماسسين جمعيات من قبل مهو يعرفهم

Posted by: l-محمود عباس | Saturday, 28 July 2007

وانا هوجع دماغي ليه مع ناس زيكم مهي مصر بقت كلها ناس معندهاش دم ولا ضمير واقال ايه الجزيزة نت يا عم مين اساسا عمرو مجدى دة ولا مين المدونين اصلا ولا مين الشعب اللي كان اسمه شعب مصري والله انا مخنوق وبسببب عصبيتي اتوقع شتايم وزعل من ناس بس لو تسمعوا اللي حصل ليا ولغير من الجمعيات دى هتقول عليه العوض بمصر امال راجلب ناصري يساري فاتح ميت ام جمعيه وبيقول لمعاقين بياخد فلوس امريكاني ليه وبيكدب ليه
وقال بنص حوارة لطرقعه كيبورد انتاجنا فليم عن عن المعاقين
وانا مديلهم فليم اخرجته انا تصدقوا باللهالواحد عايز يغور من وش المصريين قثعدتهم نحس والله ومفيش ضمير حسبي الله ونعم الوكيل فيكم كلكم منكم لله في اللي عملتوا فينا كصحفيين وكرجال حكم وكمتؤاطئيين

Posted by: محمود عباس | Saturday, 28 July 2007

الاستاذ وائل ارجو النشر. انا استمعت للحوار كان سيد حجاب عظيما وقديرا قدر سنه وخبرته وكنت انت والبراء علي قدر سنكما وخبرتكما. اعتقد انك والبراء لا لوم عليكما ستعرفون اكثر عندما تصبحون في سن العظيم سيد حجاب. الثوره التي ولدت بعدها ب 8 سنوات حلم عظيم وحدث غير وجه مصر وقد تم محاربتها ولا يذال. الثوره عملت قطاع عام وتعليم مجاني لكن العمال استرخوا واهملوا والتلاميذ لم يجتهدوا ويتعلموا فما ذنب الثوره. الواقع لا علاقه له بالثوره انه ضد مبادئ الثوره. ارجو ان تتدبروا ما قاله الاستاذ سيد حجاب من ان من قاموا بالثوره دخلوا الكليه الحربيه خطا لانهم ليسوا اولاد بشوات. ياله من عظيم سيد حجاب حين يقول ان الثوره قامت من اجل العداله الاجتماعيه وهو لم يكن من المعدمين قبل الثوره. البراء يقول ما يعني ان الحاله كانت جاهزه للثوره وجاء عبد الناصر ورفاقه فخطفوها فاين امثالهم الان والبراء وامثاله يغلون انتظارا لثوره تعيد الثوره ومبادئها. المكان والوقت لايسمحان للاطاله اعتقد ان هذا الحوار كان خصما من رصيد جيلكما انت والبراء وهذا ليس بسبب تعليم الثوره كما تدعيان. ونصيحتي ان لا تقبلا في المستقبل مثل هذه الحوارات مع ضيوف بوزن ووعي ومصداقية سيد حجاب. العيب فينا نحن المصريين وليس في الثوره.

Posted by: دكتور مهندس | Saturday, 28 July 2007

يعنى فيه مصرين ان الثورة عملت تعليم مجانى خطاو الله طه حسين بدا مجانيه التعليم سنه 1948فعليا وجدير بالذكر ان المؤسسات الاتيه اسسها طلعت حرب قبل ام ثورتكو دى المحله للغزل والنسيج بنك مصر ستوديو مصر مصر للالبان مصر بسكو مصر والقائمه كبيره وطبعا مترو مصر الجديده اللى عمله البارون قبل الثورة..مصر اول دوله تدخل سكه حديد بعد انجلترا طبعا قبل الثورة مصر تان دوله تدخل خط تليفون قبل الثورة مصر كانت تان دوله تدخل دور سينما بعد فرنسا فى القرن ال19 مصرقبل محمد على حاربت الحمله الفرنسيه بالسيوف والعصيان وحلل الميه الوسخه مصر بعد محمد على بقالها جيش يستخدم احدث اسلحه عصره ووصل نفوذ جيشه لامريكا ايام حرب الشمال والجنوب مصر ايام محمد على كانت بتاكل بر الشام والحجاز والسودان مصر ايام محمد على وولاده انشق فيها اغلب الترع والرياحات والقناطر والسدود مصر ايام محمد على واولاده انشا بها اول نظام وزارى مدنىومازلنا نعمل بهحتى الان وولاد محمد على فضلو فى مصر واحفاده ايضا وكل فلوسهم ومجوهراتهم فضلت جوه مصر.اوروبا كانت بتموت فى جلدها من مصر وجيش مصرايامه.ايام الحملة الفرنسيه كتب مؤرخينهاان اغلب شباب مصركانوا حشاشين عاطلين شواذ وجه محمد على وسحب الولاد اجبارى من بيوتهم وعلمهم ودخل الازهرية الجامعات الفرنسية من اول الطهطاوى لحد طه حسين واول جامعه اهليه انشات قبل الثورة وساهمت الاميرة فاطمه من مالها لانشاء جامعه القاهره وكذلك عدد كبيرمن بشوات مصر قبل الثورة كانت الاوقاف من تبرعات البشوات يدفعوها دون اى مقابل اما الان فالاوقاف اصبحت مؤسسات استثماريه غير مجانيه ومنها قصر العينى كان مللك العينى باشا وكان مجانى للغلابه واصبح بفلوس وارحمونا بقه

Posted by: انا الوعى | Saturday, 28 July 2007

إللي مش عاجبه إللي عاملتة الثورة يشرب من البحر وطظ في كل إللي بتقولوه مفيش حد في مصر عمل إللي عملته الثورة
ومع الاحترام لكل الزعماء الوطنيين سواء أحمد عرابي أو سعد زغلول كلهم كانوا بيشحتوا الحرية
ومفيش منهم حد قدر على الإنجليز

بداية مصر الحديثة تمت بقيام ثورة يوليو ويكفى أنهم مصريين وليسوا أجانب مثل محمد على وأسرته وكل الحوش إللي حكموا مصر

Posted by: سيد | Saturday, 28 July 2007

تقدر تثبت ان نسل جدودك من ايام ادم مفيهوش حد اجنبى كده ولا كده ممكن يكون ليك جد اسيوى اوربى يهودى

Posted by: انا الوعى | Saturday, 28 July 2007

انا شفت الحلقه كامله وعجبني كلامك جدا وانت تعتبر من الناس اللي يحترمهم الواحد في البلد دي ربنا يوفقك ويعينك

Posted by: asdasd | Sunday, 29 July 2007

الى " انا الوعي" اختلافنا لايفسد للود قضيه. اخي وائل معذرة لم اقتنع بارائك والبراء علي الاقل من وجهة نظري .ولا ادري هل تريد حكم محمد علي واولاده ام ماذا. انظر للمستقبل حاول ان تجعل اصلاح الواقع والمستقبل هو هدفك. الثوره كانت فكره نموذجيه ومن قال انها انتهت في اكتوبر 73 كان محقا. ومانديلا يحترم ويقدر عبد الناصر. انا ضعف سنك ودكتوراه-معذرة- اري ان سيد حجاب كان قمه وتعلمت منه. المني ان ترد علي احد المعلقين وتحشر اليهود في ردك الرجل لم يذكر اي شئ له علاقه. ارجوايضا ان تعلم ان كلماتك "ارحمونا بقه" اغضبتني وعليه علاقتي بمدونتك انتهت. ونصيحه من اخ انت ذاهب الي الاتجاه الخطا وارجو الا تغرك الاضواء. استمع كثيرا وتكلم قليلا واكسب ولا تخسر.

Posted by: دكتور مهندس | Sunday, 29 July 2007

الى الاخ مهندس دكتور انا مش وائل انا مجرد زائر للمدونه طلعت منك اوت دى يا دكتور وقصدت من كلامى عن محمد على ان انصف هذا الرجل لان اللى عمله لمصر لا ينكره الا جاحد ولو كنت متابع الوعى المصرى كنت عرفت ان وائل ينظر للمستقبل بنقده للواقع واخيرا كل عصر وله رجاله اللى لحم كتافهم من خيره بخلاف باقى الشعب وخصوصا الشباب الموهوب اللى مش واخد فرصته بسبب عدم تكافؤ الفرص والمحسوبيه اللى كان شعار الثوره انها تلغيهم لكن للاسف اتاصلوا واصبحوا وباء والعقاد مكنش معاه دكتوراه يا دكتور وسلام

Posted by: انا الوعى | Sunday, 29 July 2007

بصراحه ياستاذ وائل
الاستاذ سيد حجاب دا قيمه كبيره والثوره المصريه قيمه كبيره
بس مش هيه دى المشكله هما عملوا على قد ماعرفوا عملوا انجازات
اخطؤا بس تعاملوا مع واقعهم وحاولوا احنا بقى عملنا او المفروض نعمل ايه هو ده السؤال
مع تحيات صديق عجوز

Posted by: مجدى | Sunday, 29 July 2007

الى "انا الوعي" شكرا علي التوضيح. واعتذ ر ثانية عن تقديم نفسي بدكتور-وقد كنت اشعربخطئ واعتذرت مقدما- وهي حقيقه واعتز بها. لكن لاحظ اولا انا لم ادعي "الانا الوعي" كما تدعي. و انا درست 45 سنه وماذلت ادرس واشتري الكتب واذاكر نهما في العلم وتعلمت من سيد حجاب كيف يكون العطاء وشكرا للاخ وائل وقد شكرته تلفونيا من قبل. ثانيا لا تقل العقاد لم يكن معه دكتوراه لتقلل من قيمة الدكتوراه هذا غير مقبول ويعيب العقاد ومن يردد هذه المقوله. فهي دعوه الي الاعلم والي الفهلوه. رايت شباب اروبي وغربي حاصل علي الدكتوراه في سن 28. اخيرا اعتذر لك وللاخ وائل وللقراء و ارجومن الله ان يصلح احوالنا وعلينا ان نحاول. وفق الله الجميع. التوقيع مصري بيحاول.

Posted by: دكتور-مهندس | Sunday, 29 July 2007

مصر هنا طالب الدكتوراه بيسقط 5 مرات على الأقل، بلاش خلط الأمور ده

Posted by: IRC President | Monday, 30 July 2007

لا مؤاخذه يا دكتور عندك غلطه بسبطه وهى ما زلت تكتب بالزاى وليست بالذال

Posted by: واحد | Monday, 30 July 2007

طظ فيك يا وائل كلامك كله هجس انت لو معاك دبابات هتعمل حاجة ... مش بعيد هتقعد على بوزها ..

Posted by: Mr | Monday, 30 July 2007

Mr wael
You are from the few people who I greatly respect. you hit the high points when u spoke about this what so called revolution. You made it clear that the military choice to overcome a facist regime is not the best one. I agree with you but sometimes I can't prevent myself from thinking that this is the only choice mubarak regime has left to his people after he destroyed the political life in Egypt and after we Egyptians lost hope in democratic change. I immigrated to Egypt from four years ago to US, but Egypt still live in my heart. Every day when I go online to check the news about Egypt and see that this country is going down and down. Mr wael people can't get a glass of water to drink. There is no hope that mubarak or his descents will leave us. I hate to say it but the only way out is blood. blood must be spread to save this country from it's deadly future.

Posted by: Momtaz | Monday, 30 July 2007

انت ما نزلتش ليه الفيديوهات اللي صورتها في رفح
امال يعني اخدت علقة رفح دي ليه؟

Posted by: نوارة | Tuesday, 31 July 2007

أنا شفتك امبارح على العاشرة مساء يا ياوائل, بصراحه, أنا مابطلتش ضحك من أ ول الحلقه!!! منى بتقول للبراء يا وائل, و الراجل اللي اتصل و قال (تامر و ولاء مولودين في بقهم معلقة دهب) هههههههههههههه بس انت متكلمتش كتير مع انك ليك اراء غريبة في موضوع الثوره,او انقلاب عسكري زي ما بتسميه... و بصراحه أشعار سيد حجاب كانت جامدة جدا

Posted by: محمد شريف | Tuesday, 31 July 2007

الي من وقع باسم "واحد" مع كل الحق للاسف لااستطيع ان افرق بين الزاي والذال. اريد ان اتعلم ممكن تتفضل وتعلمني كيف افرق بينهما ساكون شاكرا للك هذا. طالب علم ودكتور سابقا.

Posted by: طالب علم ودكتور سابقا. | Tuesday, 31 July 2007

شاهدت الحلقات على الهواء وكنت منتظر مناقشة علمية جادة مش مين هيا كل مين؟ومين هاينتصر على مين؟خصوصا وان المسألة فى ذمة التاريخ والكتب والوثائق الخاصة بتلك المرحلة متاحة والوفاق او الخلاف لن يضف جديدا للمستقبل!
تحية للشاعر الجميل الرائع سيد حجاب ولكل جاد يحترم الكلمة ويحترم القارىء والمشاهد
تحية لكل من يعمل من اجل المستقبل ولا يعيش فى حلقات جوفاء مفرغة من الفعل ورد الفعل!

Posted by: mohamed | Tuesday, 31 July 2007

ياسادة ..لو في حد قرا
للفيلسوف :هيجل هيقدر يفسر دة كله ...
من الأخر ..إقروا و إنت هتقدروا تفسروا
علي فكرة انا من مواليد 88 و في كلية بعيدة تماما عن دة كله ..
بس أستحفلكم إنكم تقدرو النظرية الجدلية ( الديالكتية) و علي فكرة هتفهموا كل حاجة
سلام ..علشان انا زهقت

Posted by: محمود القبطي | Tuesday, 31 July 2007

.وائل والبراء شباب واعد بجد ويا رب يكتر من امثالكم
الايمان والحماس والقراءة والاطلاع والمعرفة يلزمها الاسلوب الجذل والحصافة مع بعض الهدوء وطول النفس فى الحوار
تخيل لو الحوار ده مع صفوت الشريف مثلا والله كان مسحكم تماما بالمنطق والخبرة والحضور والقدرة على الباس الحق بالباطل

كويس ان الحوار كان مع راجل محترم مثل سيد حجاب فكر جيدا فى المستقبل قبل الظهور فى مثل هذة البرامج فاعتقد ان هذا الظهور نفعه اقل من ضرره

Posted by: عبد القادر شاهين | Wednesday, 01 August 2007

ماشاء الله عليك يا وائل كنت منور البرنامج ياباشا
والبراء كمان
والله انا فخورة بيكو اوى
بالتوفيق دايما ان شاء الله

Posted by: nana | Thursday, 02 August 2007

بصراحة مش قادر امسك نفسي...كل مرة افوت فيها هنا احس اني في موقع للفنانة دينا...كل حاجة بتتكلم عنك و صورك و فيديوهاتك يا معلم خدلك 5 دقائق قدام المراية هتضحك لما تتعمي :) ع العموم انت حر اعمل اللي انت عاوزه و انا كمان حر اقول رأيييي

Posted by: المصري أبو الشهامة | Monday, 06 August 2007

سؤال بس
هو انت مال كس مامة حضرتك
ايه حارق كس طنط
موقعه وهو حر فيه
ينشر صوره ينشر كلوتات وفانلات انت مالك
اومال يعني عاوزه ينشر صور مين
صور كس امك
واحد واثق في نفسه وفي شكله انت غيران ومحروق ليه
على الاقل جميل من جوه
مش زيك من جواك بلاعة خرا وحقد وشر للناس يا سيادة البية الظابط

Posted by: سنقر مدرب الكلاب | Monday, 06 August 2007

i have sent my family a letter and has not arrived aslan! u r a bit lucky to receive something!

Posted by: ahmed | Tuesday, 07 August 2007

السلام عليكم ..
أنا بحترمك جدا يا وائل علي نضالك الرائع ربنا يكرمك
بس للأسف أنا كنت متوقع
حاجة أكتر من كده بكتير أوي
معلهشي ومع احترامي ليك انت والبراء
حاسس انكم مش قرأتم أي حاجة عن العهد المظلم عن عبد الناصر
الرجل المحترم " سيد حجاب "
أكلكم بكلامه ..رغم طيبته وباين عليه غلبان أوي
طيب لو استضافوا واحد زي حمدين صباحي ولا حد من جريدة العربي
كنتم عملتم ايه
حقيقي
أنا اتضايقت جدا من
قعدتكم
في البرنامج
يا عمنا انتم متكلمتوش نهائي
يا نهار ابيض
والله أنا لو موجود
كنت حطيت منديل شارب مية في
فم الأستاذ الناصرية -سابقا-
الحكومية حاليا مني الشاذلي
اللي عماله
كعادتها دائما
في إسكاتك انت والبراء
وإعطاء الفرصة -فقط للأستاذ سيد حجاب
ايه يا عم الحاج
انت مش عارف تسكتها
ولا
قطعوا كلامكم في المونتاج
منتظر ردك
احمد عبد الحميد
http://thawragy.maktoobblog.com/?post=431579

Posted by: احمد | Wednesday, 08 August 2007

تم حذف التعليق لان المحترم محترم لنفسه مش علينا

Posted by: مواطن مصرى محترم | Tuesday, 04 September 2007

للأسف الاحترام مش بالكلام بالفعل وماذا يضيريك من نشر التعليق يامحترم

Posted by: John | Wednesday, 05 September 2007

الي من وقع باسم "واحد" مع كل الحق للاسف لااستطيع ان افرق بين الزاي والذال. اريد ان اتعلم ممكن تتفضل وتعلمني كيف افرق بينهما ساكون شاكرا للك هذا. طالب علم ودكتور سابقا.

Posted by: لعبة ماريو | Friday, 02 May 2014

ماشاء الله عليك يا وائل كنت منور البرنامج ياباشا
والبراء كمان
والله انا فخورة بيكو اوى
بالتوفيق دايما ان شاء الله

Posted by: لعبة زوما | Monday, 16 June 2014

بصراحة مش قادر امسك نفسي...كل مرة افوت فيها هنا احس اني في موقع للفنانة دينا...كل حاجة بتتكلم عنك و صورك و فيديوهاتك يا معلم خدلك 5 دقائق قدام المراية هتضحك لما تتعمي :) ع العموم انت حر اعمل اللي انت عاوزه و انا كمان حر اقول رأيييي

Posted by: لعبة من سيربح المليون | Monday, 16 June 2014

صراحه ياستاذ وائل
الاستاذ سيد حجاب دا قيمه كبيره والثوره المصريه قيمه كبيره
بس مش هيه دى المشكله هما عملوا على قد ماعرفوا عملوا انجازات
اخطؤا بس تعاملوا مع واقعهم وحاولوا احنا بقى عملنا او المفروض نعمل ايه هو ده السؤال

Posted by: لعبة ماريو | Saturday, 21 June 2014

للأسف الاحترام مش بالكلام بالفعل

Posted by: العاب تنظيف | Saturday, 21 June 2014

ماشاء الله عليك يا وائل كنت منور البرنامج ياباشا
والبراء كمان

Posted by: فوائد الزعتر | Thursday, 11 September 2014

ماشاء الله عليك يا وائل كنت منور البرنامج ياباشا

Posted by: لعبة صب واي | Thursday, 11 September 2014

شكرا لك جزيلا

Posted by: لعبة البيرة | Thursday, 11 September 2014

شكرا جزيلا

Posted by: لعبة صب واي | Friday, 10 October 2014

شكراً

Posted by: لعبة من سيربح المليون | Monday, 09 March 2015

عجبني البرنامج واللقاء
بالتوفيق

Posted by: لعبة من سيربح المليون | Monday, 09 March 2015

حوار جميل وشيق

Posted by: لعبة زوما | Tuesday, 10 March 2015

عاجبني الحوار لكن متكلمتش كتير زي ما كنت متوقع

Posted by: لعبة جاتا | Tuesday, 10 March 2015

العاب تلبيس ومكياج التي تمزج بين التلبيس وكذلك الميك اب في آن واحد هذا الامر الدي يزيد من جمالها وتجعل كل من يلعبها يستمتع بذلك زد على ذلك العاب تلبيس باربي التي تعرف شعبية كبيرة لانها شخصية مشهورة ويعرفها الصغير والكبير ولهم ذكريات جميلة معها لانها اشتهرت في عالم الكارتون والان اصبح الامر كذلك في مجال الالعاب وغير هذا هناك كذلك نوع آخر مميز ايضا وهو العاب تلبيس عرائس فالجميع يحلم ان يقوم بتلبيسهما لانها تذكرهم بهذه المناسبة الجميلة الا وهي الزواج التي تعتبر اهم مرحلة في حياة الانسان وهناك انواع مغايرة لها جمهور كبير في كل انحاء العالم وهي العاب قص الشعر ليس هي فقط بل توجد ايضا العاب طبخ التي يمكن للجميع لعبها سواء كانوا اولادا او بناتا وهي الاكتر طلبا في النت ويحبها الجميع ومعها ايضا العاب باربي التي تكلمنا عليها بكل انواعها ..........

Posted by: العاب تلبيس بنات | Thursday, 12 March 2015

The comments are closed.