Ok

By continuing your visit to this site, you accept the use of cookies. These ensure the smooth running of our services. Learn more.

Thursday, 27 June 2013

قالك وائل عباس راحت عليه

http://img442.imageshack.us/img442/5098/2g5.gif
لقطة أرشيفية من كلمة وائل عباس في الأمم المتحدة 2011
واحد راجل كبير اهبل ابن وسخة اسمه حاجة مكيوي من كام يوم بيزبط واحدة شرموطة متطلقة وعندها حالة نفسية عالتويتر وبيستغل انها بتشتمني وبيزيط فبيقول لها وائل عباس راحت عليه ! بيعاملونا على اننا مطربين او ممثلين مثلا ! هو وائل عباس ده نادية الجندي مثلا ؟ رقاص ؟ بتاع انترتينمنت ؟ احنا ناس عادية بنقول رأينا ومش داخلين في منافسة مع حد ولا بننتج منتج فني ومحتاج موهبة علشان تقول راحت علينا ! ولما بنعوز ننشط بننشط ولما بنعوز نأنتخ بنأنتخ علشان إحنا أحرار ومش بنشتغل عند حد ولا داخلين في - الرات ريس - بتاع الإعلام التجاري ولا بنكسب من شغلنا ولا عاملينه سبوبة ! أنا قرفت قوي من الناس اللي بتعاملنا على إننا نجوم ! إحنا علمنا الناس تستخدم الإنترنت وتغير بلدها ! وخلقنا تجربة غير مسبوقة في العالم ! مش في مصر بس في دول كتير إتعلمت من تجربتنا كمدونين ! وأخدنا جوايز للصحافة وحقوق الإنسان ما أخدهاش المحترفين اللي بيغيروا وينفسنوا مننا دلوقت ! ومازالت الناس بتطلبنا نعلمهم ونتكلم في مؤتمراتهم وندواتهم حول العالم عن تجربتنا ! بنروح تونس أو لبنان أو المغرب أو حتى أمريكا الناس بتحترمنا وتعترف بفضلنا وبنتعامل معاملة خمس نجوم وفي بلدنا بيهزقونا ! ودلوقت بقى فيه ألوف بتعمل اللي أنا كنت باعمله - لوحدي - سنة 2004 وده كان الهدف من الأول ! أنا ما كنتش باشتغل علشان أنافس نفسي ولا أنافس حد ! أنا كنت باعمل مثال للناس تمشي عليه ! مكناش بنعلم الناس علشان نخش معاهم في منافسة ! مش دلوقت كل عيل ابن متناكة تافه خد تمويل واشترى كاميرا بيفكر ازاي يكسر تاريخ وائل عباس ! انا يابني مش بانافسك اصلا لان انت ماشي على افكاري اللي انا ابتديتها ولوحدي ومن غير اي تمويل ! واللي يفكر كده يبقى ابن متناكة حمار ! وها يفضل جيلي صاحب الفضل في الإكتشاف والإبتكار للسوشيال ميديا اللي محدش سبقنا للتفكير فيه حتى لو قعدنا على الشلتة نهوي على بضاننا ! مطلوب إيه مني دلوقت ؟ أرقص علشان أبسط كس أمك ؟

Comments

بص سيبك من الناس بنت الوسخة دي , انا واحد لغاية دلوقتي بتعلم منك و هفضل كون الناس مش عارفاك فبرة في ناس اكتر يعرفوك , انت ليك فضل علية في تغيير افكار كتيير كانت غلط في دماغي من اول الثورة عشان كدة انا لو عملت حاجة في حياتي في التدوين او خلافه في المستقبل هنسب الفضل ليك

Posted by: ahmed shawky | Thursday, 27 June 2013

بقالى سنين ماقرتش حاجة ليك ولا دخلت للصفحة دى لسه زى ما انت متحمس بس للاسف برضه لسه لسانك طويل

Posted by: maro | Saturday, 29 June 2013

أعم وائل واحد بيتمنيك و جيص كلمتين للمزة الي بيظبطها فوت انت وسيبك عايز تحرق طيزه اعمل كام سبق صحفي و ارقع كام تدوينة علي سقوط نظام العرص مرسي كون اول واحد يجيب صوره وهو بيتقطع انشر مكان الشاطر خرة ولا العرص بديع وخلي الناس تولع فيهم

Posted by: الزبر الملتحي | Sunday, 30 June 2013

Sabah alkhir ya wael khalik kida dool shwait nass tiiit bas liya ragaa andk balash alsab waalshitima alashan fi anissat biqrou ally inta bitiktibo salamy wa tahiyaty

Posted by: hosny | Sunday, 30 June 2013

أعم وائل المشير السيسي قال لمرسي الكلب اطلع برة يا ابن الشرموطة يا خول يا علق يا متناك واداله يومين يلم هدوم ويغور علي الزقازيق يتلم في دوار ابوه ويزرع الخمس فدادين الي خدهم أبوه من الإصلاح الزراعي
انا عايز منك تدوينة فيديوهات خروج مرسي وأم احمد من قصر القبة مع زفة مع السلامة مع السلامة يابوا عمة مايلة وياريت يلبسوه العمة الي خدها في باكستان كان شكله ظريف العرص

Posted by: الزبر الملتحي | Monday, 01 July 2013

أعم وائل مبروك العياط وبديع وقورطة الخولات اتلموا في بوكس واحد وبيقولك الخول حجازي ابن المتناك والعرص اب العرص عصام سلطان علي الخول أبو إسماعيل كله مشرف علي البورش و قال ايه مرسي الكلب يقولك انا الشرعية فتكر نفسه خلوة ابن الضاني وعمك القرضاوي لبس برقع وبيقول يا حيطة داريني بعد م طردة العلق تميم ابن موزة فرش ... ياه يا جدع انا شمتان في كس ام الاخوان ولو واحد فيهم فتح بقه حنيكه

ومن الآن فصاعدا قررنا الآتي تمشيا مع ظروف المرحلة العسل دي قررنا حلق اللحية والعودة للاسم السابق الزبر المفترس
عاش المشير السيسي وكس ام الي يحب مرسي

Posted by: الزبر الملتحي | Thursday, 04 July 2013

بص يا استاذ وائل انا من زمان اوووووووووووووووووووووووووووووى متابع حضرتك وبحترمك جدا جدا جدا لانك شخص محترم فوق العاده ومتابعك من سنين من ايام لما اضرابت مع الظابط وكسر سنه ليكى ههههههههههه انا شخص محترم بجد سيبك من اى كلب انتا فوق كل راس واحد مصر لانك او واحد اتكلم عن الشرطه واتكلم عن الفساد عن النت واقسم بالله انا افتكر المدونه بتاعك حالا وانا اقعد لانى كنت نسيت حاجات كتير بسبب القرف لى فى مصر واحب اسالك سوال عن الحاله بتاع مصر بعد عزل مصر انا فى تفكيرى حاجات هتحصل بس عاوز اشوف انتا تفكيرك ايه للى جاى بليز ترد عليه

Posted by: kamal | Thursday, 04 July 2013

بص يا استاذ وائل انا من زمان اوووووووووووووووووووووووووووووى متابع حضرتك وبحترمك جدا جدا جدا لانك شخص محترم فوق العاده ومتابعك من سنين من ايام لما اضرابت مع الظابط وكسر سنه ليكى ههههههههههه انا شخص محترم بجد سيبك من اى كلب انتا فوق كل راس واحد مصر لانك او واحد اتكلم عن الشرطه واتكلم عن الفساد عن النت واقسم بالله انا افتكر المدونه بتاعك حالا وانا اقعد لانى كنت نسيت حاجات كتير بسبب القرف لى فى مصر واحب اسالك سوال عن الحاله بتاع مصر بعد عزل مصر انا فى تفكيرى حاجات هتحصل بس عاوز اشوف انتا تفكيرك ايه للى جاى بليز ترد عليه

Posted by: kamal | Thursday, 04 July 2013

deleted

Posted by: Yasser | Thursday, 04 July 2013

انا زمان كنت بحترمك ياوائل انما دلوقتيانت شخص خول ابن متناكة عرص مش محترم وشوفت نفسك اوي ووحياة كس امك الوسخ لادفعك تمن الحظر بتاع الفيس بوك ياشرموط ياعميل امريكا وانا هربيك وهخترق حسابك على الفيس ياابن الجزمة ياجبااااان ياخروف يااخواني عرص

Posted by: UD | Sunday, 07 July 2013

انت اخوانى ...طيب ما تقول بدل العلوقية الى انت فيها دية ...قول انك اخوانى اية المشكلة عادى خايف يعملوا معاك العملة السودة ؟؟ لا متخافش اقولك احسن ...قول انا مش اخوان بس متعاطف معاهم ...كنت زمان حاجة عليها القيمة ومناضل وحر دلوقتى بقيت خروف ...بعتلهم طيزك بكام يا وائل ؟؟

Posted by: zigzag | Monday, 08 July 2013

سيبك من كل ده المهم طمنى على خرم طيزك

Posted by: mohamed khiralla | Monday, 08 July 2013

ههههههههههه .. سيبك أنته .. أنته برنس :)

Posted by: Khąlęd AßoȜoßąidą | Monday, 15 July 2013

thank you
مدير موقع مواهب رياضية

Posted by: مواهب رياضية | Tuesday, 16 July 2013

الكلام حلو بس ينقصه انك تشيل الكلام الخارج وشكرا

Posted by: ehab_veta | Wednesday, 17 July 2013

http://nataeeg.blogspot.com/

wazaef4u.blogspot.com/‏

Posted by: svgvw | Thursday, 26 September 2013

تم حذف التعليق

كس امك يا وليد

Posted by: waleed | Friday, 29 November 2013

كل داه

Posted by: عالم حواء | Friday, 20 December 2013

موضوع رائع

Posted by: الحج برى | Wednesday, 14 May 2014

The comments are closed.