Ok

By continuing your visit to this site, you accept the use of cookies. These ensure the smooth running of our services. Learn more.

Thursday, 31 May 2007

أقر أنا زائر المدونة

أقر أنا زائر المدونة

إقرار

قبل ما تخش هنا خش برجلك اليمين وسمي اسم الله
لازم تعرف إن دي مدونة تمليك مش إيجار ولا مفروش
يعني محدش شريكي هنا
نخش بقى على الإقرار
أقر أنا الزائر لهذه المدونة أن الوعي المصري هي ملك خاص للسيد وائل عباس يبرطع فيها زي ما هو عاوز وان انا مش بادفع له من جيبي علشان يكتب في المدونة دي واقر اني استحمل سخافته وقلة أدبه ونرجسيته وحتى تغطيته للحمامات في بلاد بره واقر ان انا باجي هنا علشان اخنق على نفسي وان مش ضروري وائل يغطي كل حاجة بتحصل في مصر وان فيه مدونين غيره بقوا بيصوروا ويغطوا بالفيديو كمان وانا مش مزنوق اجي عند وائل عباس علشان اعرف ايه اللي بيحصل في البلد لاني ممكن اروح اي مدونة تانية او ببساطة اقرا جرايد الحكومة وانام مرتاح البال واقر ان انا مش من مدمنين الفرجة على فيديوهات التعذيب والعنف الامني والمظاهرات والتحرشات ومصمصة الشفايف من غير ما اعمل حاجة واقر ان وائل عباس من حقة يريح ويأنتخ ويكتب او ما يكتبش باختياره هو الشخصي هو حر ان شالله يارب يقفل المدونة حتى او يعملها قراطيس لب واقر ان ماليش عند وائل حاجة واني داخل هنا على مسئوليتي الشخصية وان لو وائل باع القضية او ما باعهاش يبقى منه لربه لان وائل ما اخدش قرض من البنك بفلوس الناس وعمل بيه المدونة وهرب على بره واقر بان وائل عباس مش شخصية عامة ولا نجم سيما وانه بيمشي على رجليه وبيركب الاوتوبيس وان حياته الخاصة ملك ليه وان ماليش دعوة هو مصاحب مين ولا مرافق مين واخلاقه عاملة ازاي وبيتسرمح ولا مستقيم واقر ان وائل عباس عمره ما قال انه بطل ولا عمل نفسه بطل وان وائل عباس عمره ما زعم انه قدوة للشباب وان اللي يقلد وائل عباس ها يروح النار او المعتقل
هذا الإقرار قابل للحذف والإضافة والتعديل
وهذا إقرار مني بذلك
إمضاء
زائر المدونة

لو مضيت على الإقرار ده أهلا بيك في أي وقت
لو ما مضيتش يبقى ما تجيش هنا تاني لو سمحت
ما تبقاش ضيف تقيل يا أخي

Comments

مالك يا وائل بس مين مزعلك

Posted by: قارئة | Thursday, 31 May 2007

You have every to ask for that ... and ana oquer

Posted by: masrya | Thursday, 31 May 2007

يا باشا

طز في أي حد

Posted by: IRC President | Friday, 01 June 2007

اقر انا المذكور اعلاه
بان
هذه المدونة أن الوعي المصري هي ملك خاص للسيد وائل عباس يبرطع فيها زي ما هو عاوز وان انا مش بادفع له من جيبي علشان يكتب في المدونة دي واقر اني استحمل سخافته وقلة أدبه ونرجسيته وحتى تغطيته للحمامات في بلاد بره واقر ان انا باجي هنا علشان اخنق على نفسي وان مش ضروري وائل يغطي كل حاجة بتحصل في مصر وان فيه مدونين غيره بقوا بيصوروا ويغطوا بالفيديو كمان وانا مش مزنوق اجي عند وائل عباس علشان اعرف ايه اللي بيحصل في البلد لاني ممكن اروح اي مدونة تانية او ببساطة اقرا جرايد الحكومة وانام مرتاح البال واقر ان انا مش من مدمنين الفرجة على فيديوهات التعذيب والعنف الامني والمظاهرات والتحرشات ومصمصة الشفايف من غير ما اعمل حاجة واقر ان وائل عباس من حقة يريح ويأنتخ ويكتب او ما يكتبش باختياره هو الشخصي هو حر ان شالله يارب يقفل المدونة حتى او يعملها قراطيس لب واقر ان ماليش عند وائل حاجة واني داخل هنا على مسئوليتي الشخصية وان لو وائل باع القضية او ما باعهاش يبقى منه لربه لان وائل ما اخدش قرض من البنك بفلوس الناس وعمل بيه المدونة وهرب على بره واقر بان وائل عباس مش شخصية عامة ولا نجم سيما وانه بيمشي على رجليه وبيركب الاوتوبيس وان حياته الخاصة ملك ليه وان ماليش دعوة هو مصاحب مين ولا مرافق مين واخلاقه عاملة ازاي وبيتسرمح ولا مستقيم واقر ان وائل عباس عمره ما قال انه بطل ولا عمل نفسه بطل وان وائل عباس عمره ما زعم انه قدوة للشباب وان اللي يقلد وائل عباس ها يروح النار او المعتقل

Mirage

Http://kelmety.blogspot.com

Posted by: Mirage | Friday, 01 June 2007

هههههههههههههه
والله دمك خفيف ما شا الله عليك

Posted by: karamella | Friday, 01 June 2007

أقر انا الموقع ادناه ....

ان الراجل دا لو ماجبليش السميره نوفي هشننع عليه اقول انه كان في امريكه عشان ينام مع كوداليزه ( اصله مرافقها ) و مش هسيح عن بيع قضيته للكونجرس انا عندي فيديوهات
جيب السميرا نوفي بقى :'(

الا صحيح يا وائل انت بتصور الحممات ليه ههههههههههه
عموماً هي كانت صور جامدا نيييك ههههه
و الكابينيه اللي انت فيه دا شيييك فشخ اكييد دا في الاستاتس :D

صباحوا عسا و مستنني السميرا
:P

Posted by: يساري مصري | Friday, 01 June 2007

هههههههههههههههه دا أنت شكلك اتبعتتلك رسايل شعوطتك ولا يهمك

Posted by: عمر | Friday, 01 June 2007

ممكن اعرف مين حضرتك علشان تبقى ليك حريه التصرف فى البلوج انا ممكن ابقى معاك شريك فيها من وراك بلاش تتمطع اوى احسن تحصل حاجات مش كويسه

Posted by: kimo | Friday, 01 June 2007

ممكن اعرف مين حضرتك علشان تبقى ليك حريه التصرف فى البلوج انا ممكن ابقى معاك شريك
فيها من وراك بلاش تتمطع اوى احسن تحصل حاجات مش كويسه

Posted by: kimo | Friday, 01 June 2007

one day we just thought u r someone who cares , of course u will not cover every thing every where in EGYPT and u gonna give ur life for it and ur future , but at least u used to give us hope , i never thought its ur own property the site , i always come to check it on weekly basis or even less to check what's new u have !?!?

what makes u change ur tone of voice !?!? what happened ??!

Anyway , Congrat's u have just made ur point , the web page is urs .....

Thanks

Posted by: Vina | Friday, 01 June 2007

ولا يهمك!

علي الإقرار بالتلاتة مقر

Posted by: Egyptian | Friday, 01 June 2007

وائل
هو انت في الجزء الاخير ده بترد على بتوع المصرى اليوم لما قالوا ان المدونين مش قدوة؟

Posted by: نيرة | Friday, 01 June 2007

أقر بان بدخل هنا عشان بحب وائل عباس و بحس أنه واحد بيفهم أكتر من ناس كتير و مش بدخل عشان أحاسبه على كل كلمة بيقولها حتى لو اختلفت معاه

عندك حق يا وائل و أنا مقر بحقك فى كل حاجة قلتها - و قلت ده من زمان - الا أنك تبيع القضية ... لأن هى أصلا مش بتاعتك عشان تبيعها .... :)

و كمان الشخصية العامة مش هى اللى بتقرر هى شخصية عامة ولا لأ .. هى دى المشكلة ... أنت بقيت شخصية عامة حتى لو أنت مش حابب ده .... بس شطارتك بقى أنك تفضل حر وزى ما أنت و متخليش حد يقول لك تعمل ايه و متعملش ايه

واللى عاوز يقلدك على مسئوليته الشخصية بس متنساش الحديث اللى بيقول "({ من استن سنة حسنة فله أجرها و أجر من عمل بها })" و ناس كتير اتعلمت منك موضوع التدوين و الكلام من غير سقف و من غير خوف و ان شاء الله ده حيتحسب ليك مش حيتحسب عليك

و برده حنفضل متابعين البلوج و بندخل عليه كل ما نحب

Posted by: أحمد بدوى | Friday, 01 June 2007

أنا بقول بدل الكلام الفارغ بتاع نقابة مدونين و ميثاق شرف مدونين المدونين يتفقوا على اقرار زي ده و نعمل زي سايتات السيكس و برامج مايكروزفت لازم توافق عليه قبل ما تدخل

حمدالله على السلامة يا بطل، يا أمل مصر و قدوة الشباب و كبير المناضلين و حلو الاقرار و النفسنة و الصورة

Posted by: Alaa | Friday, 01 June 2007

7amdella 3ala el salama

Posted by: demagh mak | Friday, 01 June 2007

7amdella 3ala el salama

Posted by: demagh mak | Friday, 01 June 2007

فيه أيه يا عسل انت زعلان ليه هو أحنا قولنالك أن أحنا زعلانين من المدونة وبعدين أحنا ما نقدرش علي زعللك و خد يا سيدي ال قرار ده
أقر أنا مواطن مصري مطحون أن السيد وائل عباس حر يعمل اللي هو عايزه في مدونته وأنه غير مسؤل تماما عما يحدث من خراب وتدمير مصر وأنه والله ولا مدونته هي اللي بتخبط القطرة في بعض ولا بيسرق من البنوك أموال الشعب المطحون ويقلخ بيها علي بره ولا هو اللي بني المعتقلات ولا هو بكلامه اللي خلي الظباط المساكين يضطروا آسفين الي تعذيب المواطنين في الأقسام ولا الأزمة الأقتصادية ولا حرب لبنان ولا حرب أفغانستان ولا أغنية كل شئ كان ولاالفساد االي ذي الطوفان ولا....ولا ...ولا....ولا

أقر أنا الموقع أدناه
مواطن مضروب علي قفاه

Posted by: mah elmasry | Saturday, 02 June 2007

بصفتك من عمداء المدونيين ياتر ى دة هرش مخ للشباب ول كلام بجد ارجوا الاهتمام بخبيتنا التقيلة ولا تضيعوا وقتكم فى الكلام واى كلام ....وانا مقر ياسيدى....محمد حرش بلبيس

Posted by: محمد حرش | Saturday, 02 June 2007

انا قريت واحد بيقول المدونين مش قوه
هرد عليه بحاجه واحده فقط
الفرح الموازي اللي كنا منظمينه نحن المدونين للإحتفال بفرح ابن العمده في طلعت حرب
اكبر دليييل على ان المدونين قوه و نزِّلوا كمية الامن دي كأننا مليشيات مش مدونين

و حقيقة الامر إحنا اقوى من المليشيات
وائل عباس
ماك
نواره
جمي هود
سيزر ديابله
عرباوي
اسد
مالك
انا مش عايز انسى اسامي بس كل واحد من دول لواحده لو سابوه يتكلم ممكن يقلب النظام و اللي مخلفينه

صباح الفا يا وائل لو منك ابضن على الناس و اعمل بوست بورن هههههههههه
البلوج بلوجنا و محادش قدنا ( و الله ينفع شِعار ) ههههههههههه

Posted by: يساري مصري | Saturday, 02 June 2007

يا عم وائل هنلاقيها منك ولا من اللي بالي باللك كل حاجه في البلدي كده عافيه

Posted by: mari_mari909@yahoo.com | Saturday, 02 June 2007

مع اعتراضي و امتعاضي للطريقة دي ...
بس كمان انت مش محتاج تكتب حاجة زي كده لان اسمها مدونة و ده انت و اللي اعوز يخش على المدونة فهو برضه حر و رايه فيها هو حر فيه و الفكرة ان مينفعشي حد يحجم حد بس فل قشطة

Posted by: assem | Saturday, 02 June 2007

I'm always with u and support u coz u show us the real egypt tht we live in.

Posted by: MRAI | Saturday, 02 June 2007

the strength of a blog is in its audience. and this one have much strength :)
Keep it up!

btw. good lookin guitar, bas talama enta fe amreeka ya akhee, geblak Marshall badal el 15 watt da :P

Posted by: Khaled | Saturday, 02 June 2007

هنجيبك يا وائل .... بس مستنيين لما تسمن شوية

Posted by: 7osny Mubarak | Saturday, 02 June 2007

هههههههههههههههههههه صعبت عليه ياد يالولو وعهد الله

مع انى بقالى اكتر من 3 سنين ببضن على اللى خلفوك


بس والمصحف صعبت عليه فشخخخخخ


الهارد والعربيه وصحبتك مره واحده


لا يامعلم انت اتحسدت وربناااا كل الناس قالتلك بس امريكا والواشنطون بوست ولعبت معاك يالولو


إلبس بقى يامعلم


خودها منى نصيحه يالولو
دارى على شمعتك تقيد انت عارف الغلابه كتير والناس المحرومه كتير

وانا واحد منهم ههههههههههههههه


المهمممممم برضه قبل منسى


عاوز اقولك كس أم امريكاااااااا على كس أم الواشنطون بوست على كس أم بوش شخصيااااااا

على كس أم وراك كوندليزا رايسسسسسسسس


وانا مش هقررررر بالاقرار اللى انت عامله ده


روق بقى يالولووو وكله هيبقى فى السليم

Posted by: a7med el moftry | Saturday, 02 June 2007

أقر أنا المذكور أعلاه ساكن في العنوان اياه... في ايه لجه كل بس؟؟؟ يا سيدي حمد لله على سلامتك و اعتبر دي امضيتي تحت الاقرار.... مريم :):):) يلا عن ماحد حوش

Posted by: Mariam | Sunday, 03 June 2007

ههههههههههههههههههههههههههههههههه

ايه ده ايه ده
هو كل الوش ده وانا في اسكندرية وللا انا اللي بقالي كتير مش بادخل عندك
لا انا داخلة عندك لحد قبل ما اروح اسكندرية
الوش ده جالك في اسبوع بس
ههههههههههههههههههههههههههه

معلش يا وائل

لو اعرف انك في المود ده ما كنتش كلمتك وانا باعيط وابربر

عندي انا دي

Posted by: نوارة | Sunday, 03 June 2007

عم وائل

ازاى سيادتك انا اول مرة يحصل كونكت بينى وبينك

بداية معرفتى بيك من برنامج قناة الحرة

اخدت اسم المجلة وعملت سيرش ودخلت عليها وفوجئت انا ووالدى واخواتى بمصر

وبلدنا بيحصل فيها اية انتا ليك الفضل فى كدا يا استاذ وائل

استاذ وائل احنا من متابعيك

وانتا فى امريكا اهالينا احنا الشباب كانوا بيدعولك تيجى بالسلامة

لية يا ترا ؟؟؟؟؟ من كلامنا احنا الشباب عليك

شباب لية مخلصين كليتنا لسة والله ما ناقشناش مشروع تخرجنا

قعدتنا فى النادى وائل عباس

فى القهوة وائل عباس

فى المواصلات وائل عباس

اعجبنا كلنا بجراتك الجميلة فى اختراق الخطوط الحمراء باحثة عن الحق المهدور

وعن الحرية المكبلة وعن نسمة براح عشان تشمها ونشمها من خلال مدونتك

احنا بنحترمك وبنقدرك وبنعتبرك قدوتنا

ماتتخلاش عنا وعن مدونتك اكتب اللى على مزاجكك

ما قلناش حاجة بس واحنا كمان ماعندناش حق عليك

عشان نقولك خليك معانا ولا اكتبلنا الجديد

بس مش كل واحد فينا تقابلة مشكلة يعمل كدا

تصدق وتامن باية يا مؤمن انا مفركش مع صحبتى ليلة امتحانها

وكنت مبضون فششششخ ومش طايق كلمة من كلب حتى

وكانتى حالتى اوسخ من حالتك بكتير

بس بوص يا جميل هانقول انها فترة كدا وهاتعدى و

هانقول انها لحظة شيطان

وانا معاك وتوقيعى وبصمتى اهييييييية

وانتظرنا كلنا بقوة احنا شباب بتحبك وتحب مصر

اخوك

على مزاجى وبكيفى

قولى لية ؟؟؟ عشان محدش جايبلى كومبيوترى ولا حد بيدفعلى فاتورة الدى اس ال

اذن انا حر وبكيفى وبمزاجى

هههههههههههههههههههههه

اضحك يا عم وائل

Posted by: على مزاجى وكيفى | Sunday, 03 June 2007

أ/وائل
اخبارك ايه يا ريت وانت ف امريكا متنسناش وتشوفلنا حاجه معاك انسان معدذب

Posted by: alhwabry | Sunday, 03 June 2007

فى جمله نسيت تكتبها فى اخر الإقرار . . .
الله الوطن وائل عباس
هههههههههههههههههههههه
انا معاك فى كل كلمه قولتها
و انا اقر و احلف اليمين و احلف بالطلاق كمان لو عايز :)

Posted by: Mina E. Azer | Monday, 04 June 2007

مش عارف ليه تعليقى اتبعت تلات مرات
اظن انك محتاج تمسح اتنين منهم


اظن انك محتاج تمسح ده كمان عشان مالهوش لازمه

Posted by: Mina E. Azer | Monday, 04 June 2007

ياعم انت كده بصراحة شرموط
متزعلش مني
ولكن هي حرية التعبير كما تصف بها الأخرون
ايه الدلع واللي انت كتبه ده
انا كنت فاكرك أرجل من كده
اصحي وبطل دلع
تحياتي لك

Posted by: ابو مازن المصري | Monday, 04 June 2007

next time save ur info online on any web storage services am sure u know that. do not trust ur p.c.
this car and those bad stuff happened coz people envy u coz u traveled to usa. it happened to almost everyone who left Egypt! next time say el mo3wizatin am sure u know them well but u r like most of us u 4get to say it.
good luck ya wael.
Ahmed

Posted by: ahmd | Monday, 04 June 2007

أزيك ياوائل انا اول مرة احط تعليق عندك بس علشان استفزتنى حاجة عندك و هى ان دلوقتى اغلب كلامك فيه شتيمة و أكيد انت عايز الناس تبقى متعاطفة معاك انت واللى زيك و انا واحد منهم بس صوتك مش هايبقى مسموع بالطريقة دى و ممكن أى(( واحدة)) تتدخل المدونة عندك اختك او امك او ختى او امى ومش هاتبقى ظريفة و ثانيا احنا وانت ولاد ناس مش بتوع كده
واكيد قصدك هايبقى مفهوم برضه من غير شتيمة........ولك منى جزيل الإحترام

عاطف شوقى
25 سنة
مستأجرين قطعة من بلد تسمى مصر((وكانت تخصنا فى يوم من الأيام ))

Posted by: atef | Monday, 04 June 2007

اقر ،اه ،ماقرش ليه و اللي مش عاجبه يا وائل قله التالي
"سكتناله ،دخل بحماره""
هما صحيح مالهم
اللي مش عاجبه يعلي حواجبه
و حمدالله على السلامة

Posted by: Hafsa | Monday, 04 June 2007

الاستاذ وائل عباس
اولا حمد لله علي السلامة
ثانيا دي اول مرة اكتب تعليق عندك بس من المتابعين للمدونة من زمان
طبعا انا عارف انك كتبت الكلام ده من زهقك بس انا مش حقرولااوقع علي الاقرار الظريف ده لانه في حاجات كتير مش صح علي الاقل من وجهة نظري
من حقك طبعا انك تكتب وتعبر عن رأيك بس مش زي ما انت بتقول زي ما انت عايز
طبعا لا
وموضوع المدونة التمليك ديه برضه مش حقيقي لأنك ارتضيت انك تنشرها وتشاركنا فيها زي اللي عنده حتة أرض وعمل عمارة وجاب فيها ناس . الناس ديه بيبقي ليهم حقوق زي ما المالك الاصلي ما ليه حقوق
من حقي لما افتح مدونة وائل عباس الاقي كلام محترم ومواضيع جامدة واما الاقي حاجة مش عجباني اعلق عليها بالسلب بس بأدب ومن حقي ان وائل يسمعني لما انتقده ويرد علي كمان
لكن موضوع القمصة والاكتأب فعادي يعني بيحصل للكل
كمان موضوع حجب التعليقات ديه لازم يكون واضح زي المواقع المحترمة يعني يبقي واضح ان التعليق اللي فيه شتيمة أو سب للأديان أو ألفاظ جنسية يحجب
انا بقول مثلا
لكن مش من حقك تمنع تعليق بينتقدك او بيعلق علي كلامك علشان مش عجبك
بدعوي ان ديه مدونتي انا وانشر اللي انا عايزة

مع تحياتي
بحري من اسكندرية

Posted by: bahry | Tuesday, 05 June 2007

للأسف مش ماضي و حفضل أخش من غير اقرار تقدر تقول بلطجة:)

Posted by: mohamad | Tuesday, 05 June 2007

wallahe 3andak 7a2 ,,,, take it easy ya m3alim wala yehimak .... itsss aaalllllll thhheeeee saaaaameee ,.................. we mabrok el makalat we el 7agat elly fe el usa .... god help u :DD heehhe ..

Posted by: 3mr | Tuesday, 05 June 2007

ازيك يا وائل وحمدلله علي السلامة
ثنيا بقي انا مافق علي كل الي قلتو بس في حاجة.ممكن مضيقش نفسك كدا سعات كتير الواحد بيتعرض لمواقف صعبة وبتبقي المواقف دي بتحصل ورا بعض فشكلك كدا هو دا الي حصل ليك اهدا كدا ومفيش داعي للزعل واالنفعال دا ممكن
وكمان احنا مش هنبطل ندخل علي المدونة
وعندي فكرة ليك جامدة خد اجازة من التدوين بس تكون صغيرة

والله ياوئل كلنا بنحبك

Posted by: eng:mado | Wednesday, 06 June 2007

Wael : Now we know you are a BIG LOSER LOL

Were disappointed because the US did not buy your stuff for real????

You thought you were smarter the Americans????

The first thing you did was to cuss at the Immigration Officer... Did you ever think you would make it here and your first action was to bite the hand of the US that extended to you with help ?

Stay in your retarded country ... US is for the FREE only.. You are a SLAVE and you will remain a SLAVE.

Posted by: Free Copt | Wednesday, 06 June 2007

هههههههههههههههههه
والله يا وائل انت عسل صدق مع انى زعلانه منك علشان مسلمتليش على التمثال زى ماقلت بس انا عندى سؤال قبيح شويه يا وائل هو ده حمام بيتكم ولا ايه اصلى شايفاك قاعد اوى ومستكنيص ومرتاح البال والجيتار ده بتاعك ولا مأجرة على فكرة انا بسأل بس علشان لو متصور عند مصوراتى نفسى فى صورة من النوع ده ويا سلام بقى لو بكبورت صغنن كده على ادى جنبه ياه احلى عيشه ثم انت واجع دماغك ليه اللى ليه عندك حاجه يجى ياخدها ثم انت قاعد تقول اتبضنت اتبضنت ياترى هتفقس امتى والنبى يا أخويا ابقى شلى وش القفص ثم انا مش فاهمه برده الناس ديه عقلها صغير اوى مالهم هما بتشتم ولا مصور حمامات ناس ولاد احبى صحيح ايه ياعنى الريحه طلعت عليهم خلاص ولا هيه الشتيمه لازقت ولا هو اللى على راسه بطحه تلاقيهم خايفين لا تكون بتشتمهم هما وعامه ايه رايك نعمل حركه جديده نسميها حركه المبضونين اصل والنبى يأخويا محد اتبضن ولا هيتبضن أدى فكر ورد عليا بس بسرعه علشان الحق اجهز اللوجو ده انا عندى فكرة جنان هتعجبك موووووت

Posted by: safa | Wednesday, 06 June 2007

خد راحتك علي الاخر يا معلم

Posted by: aknatoon | Wednesday, 06 June 2007

خد راحتك
علي الاخر يا معلم

Posted by: aknatoon | Wednesday, 06 June 2007

Ekteb ya3m we2ol elly e7na mesh 3arfeen ne2oloh....

Posted by: Amr | Thursday, 07 June 2007

اقر ر اقر انا الموقع مصطفى ان وائل عباس صاحب الوعى المصرى على كيف كيفه ومن حاقه انه يعمل الى هو عايزوه فى مدوانته والى مش عجبه يروح يعمل مدوانه زايه وكله برحته وتحيى مصر والى اللقاء فى عمليات اخرى قدامه@ مصطفى الحلوانى

Posted by: trbkha | Thursday, 07 June 2007

مافيش حل للي بياخدوا اسمائنا يكتبوا التعليق بيها؟ فيه عيل خول كاتب باسمي شوف لنا حل يابني الله يسترك

Posted by: Kimo | Thursday, 07 June 2007

انا بعترض على طريقه الاقرار وسواء المدونه بتاعتك او بتاعته غيرك المهم الهدف وطالما ياعزيزى موجوده على النت فى مللك للجميع وليست ملك لك انت وحدك وانا حر ادخل المدونه وقت ما انا عايز وفقك الله يا اخ وائل لكن انا اللى مزعلنى فعلا انك ومجموعه مغلقين على انفسكم مش عارف دا احساس صح ولا غلط ياريت يكون غلط وتوضح لنا ربنا يوفقك

Posted by: عمر الشرقاوى | Friday, 08 June 2007

اقر ان الموقع اناة ان المدونة ملك خاص للسيد المبجل المحترم وائل عباس واننى والله العظيم لا اخاذ منة ولا اعطية اى اموال الا فما كان حالنا هكذا نحن الاثنن واقر ايضا ان من حقة ان يقبح فيها كما يشاء ويلعن فيها من يشاء والسلام

Posted by: تامر | Saturday, 09 June 2007

اقر ان الموقع اناة ان المدونة ملك خاص للسيد المبجل المحترم وائل عباس واننى والله العظيم لا اخاذ منة ولا اعطية اى اموال الا فما كان حالنا هكذا نحن الاثنن واقر ايضا ان من حقة ان يقبح فيها كما يشاء ويلعن فيها من يشاء والسلام
http://shrok.blogsome.com

Posted by: تامر | Saturday, 09 June 2007

طبعاً لازم نقر
دا طبيعى
مدونتك وإنتا حر فيها
صباح الفل يا وائل

Posted by: husam | Sunday, 10 June 2007

تمام التمام ربنا معاك يا برنس وانت قدها وقدود
وعيش وخلي الناس تعيش

Posted by: belesh | Sunday, 10 June 2007

بتاعتك يالولو مفيش حد يقدر يقول غير كده والنبي ياوائل ماتحتش في دماغك ليجيلك مرض من التفكير في العالم دي

Posted by: كريم الشاعر | Monday, 11 June 2007

بحبك يا وائل وبحترمك وعاوز اقول لك حاجة

انت قدوة حسنة غصب عنك

ربنا معاك والله العظيم الناس ال زيك هما الامل الوحيد

بحبك غصب عنك يا وائل لانك تستاهل تتحب

Posted by: مصرى | Tuesday, 12 June 2007

مالك بس يا عم وائل ..

مين اللى مزعلك :D

على فكرة يا وائل انت من الناس القليلة جدا اللى بحترمهم عالنت !!!
بجد والله فعلا بتعجبنى اَرائك جدا ..

و جوو اون يا باشا غصب عن عين اتخن تخين فى بلدك :)

Posted by: Diaa | Saturday, 23 June 2007

shokran 3ala el 3ard dah,rabenna yekremak.

Posted by: ASHRAF | Sunday, 24 June 2007

ياعم انتا حر فى المدونة بتاعتك لأنهت بتاعتك محدش بيكتب فيها غيرك وانتا اللى بتشيل الليلة بتاعتها لو حصل مش الناس اللى خنقاك بالكلام المجعلص عن احترام رأى الأخرين وان مادام المدونة على النت تبقى ملك الجميع طيب ما مواقع السكس على النت تبقى برضه ملك الجميع انتا حر
واللى مش عجبه الحيطان كتير يخبط دماغه فى الحتة اللى تعجبه
والبحر موجود والجمد لله ولو كل الناس شربت منه مش هيخلص


المقر بما فيه
الخاسر دائما
مواطن مصرى
انظف جيدا لأنى مسحوق

Posted by: bahe | Tuesday, 03 July 2007

hello , wael .. i like your blogs i sent you many e-mails about some stuff

by the way iam wrting now for another thing i just need to make ads on your blogs

how can i add banner for my site mixxat.com ... hope i get answer asap

thanks sir

SAM

Posted by: Sam Delmorad | Friday, 06 July 2007

وائل بيه ..

احيك .. ويا ريت تشوف رسايلى اللى بعتهالك بخصوص اكتر من شىء مافى داعى لذكرها هنا

المهم انا بكتبلك هنا علشان عاوز اعمل اعلان فى المدونه بتاعتك لموقع عندى

يا ريت اشوف ردك على البريد

شكرا لك

تحياتى

Posted by: Sam Delmorad | Friday, 06 July 2007

باشا....والله العظيم باشا

جبتها من الآخر وخلصت

Posted by: Rammstein | Monday, 09 July 2007

ماشى يا عم وائل ما كل الناس عارفة ان المدونة دى بتاعتك واية الجديد وكلنا ضيوف عليك بس بقولك اية المدونة دى ملكك بالحمام ولا من غير الحمام

Posted by: ام كريم | Monday, 09 July 2007

وائل اوعى تزعل انا بهزر معاك والله الواحد خلاص من كتر اللى بيحصل مبقاش عارف يعمل اية فى حياتة القهر فى كل مكان فى البلد دى كانها بلدهم واحنا ملناش اى لازمة ولاد الكلب على فكرة انا غد الاسماعيلية وبعدين انا باقر واعترف ان كل كلمة حرة وكل امل عشنا علية كان بسببك مش المدونة وبس ربنا يكفيك شرهم يا وائل يا عباس

Posted by: ام كريم | Monday, 09 July 2007

يا عم براحتك اوى وبرتع وفرقع واعمل إلا انتا عاوزه كفايه عليك الملاحقات الامنيه هيبقى الملاحقات الامنيه وكمان احنا على رحت رحتك يا ابو وائل
ومتزعلش وكسم اى حد يزعلك
إسلام حنفى

Posted by: إسلام حنفى | Monday, 09 July 2007

ok

Posted by: ahmad nazer bekdash | Monday, 09 July 2007

أقرار بالأمضاء والبصمه كمان .... يابنى والله عندك حق

Posted by: shark | Tuesday, 10 July 2007

مبرك يا وائل و احنا معاك ضد الظلم و الفقساد

Posted by: amr | Tuesday, 10 July 2007

واللهى انت برنس

Posted by: جوجو | Wednesday, 11 July 2007

اقر بكل اللى موجود فى الاقرار !
بس كده
طارق

Posted by: tarek | Friday, 20 July 2007

أقر أنا الزائر لهذه المدونة أن الوعي المصري هي ملك خاص للسيد وائل عباس يبرطع فيها زي ما هو عاوز وان انا مش بادفع له من جيبي علشان يكتب في المدونة دي واقر اني استحمل سخافته وقلة أدبه ونرجسيته وحتى تغطيته للحمامات في بلاد بره واقر ان انا باجي هنا علشان اخنق على نفسي وان مش ضروري وائل يغطي كل حاجة بتحصل في مصر وان فيه مدونين غيره بقوا بيصوروا ويغطوا بالفيديو كمان وانا مش مزنوق اجي عند وائل عباس علشان اعرف ايه اللي بيحصل في البلد لاني ممكن اروح اي مدونة تانية او ببساطة اقرا جرايد الحكومة وانام مرتاح البال واقر ان انا مش من مدمنين الفرجة على فيديوهات التعذيب والعنف الامني والمظاهرات والتحرشات ومصمصة الشفايف من غير ما اعمل حاجة واقر ان وائل عباس من حقة يريح ويأنتخ ويكتب او ما يكتبش باختياره هو الشخصي هو حر ان شالله يارب يقفل المدونة حتى او يعملها قراطيس لب واقر ان ماليش عند وائل حاجة واني داخل هنا على مسئوليتي الشخصية وان لو وائل باع القضية او ما باعهاش يبقى منه لربه لان وائل ما اخدش قرض من البنك بفلوس الناس وعمل بيه المدونة وهرب على بره واقر بان وائل عباس مش شخصية عامة ولا نجم سيما وانه بيمشي على رجليه وبيركب الاوتوبيس وان حياته الخاصة ملك ليه وان ماليش دعوة هو مصاحب مين ولا مرافق مين واخلاقه عاملة ازاي وبيتسرمح ولا مستقيم واقر ان وائل عباس عمره ما قال انه بطل ولا عمل نفسه بطل وان وائل عباس عمره ما زعم انه قدوة للشباب وان اللي يقلد وائل عباس ها يروح النار او المعتقل

saudi سعودي

Posted by: saudi سعودي | Monday, 23 July 2007

انت شخصية جمدة جدا ويارب تفضل كده على طول
وتعبر عنا وتحس بخنقتنا من اللى مسكين البلد ونهبنها وفقرنا
الله يفقرهم بس اللى عند ربنا مش بيروح
وربنا يوفقك ويحميك من كل شر
وربنا ييسر ليك طريقك
وانا موفقه على الاقرار واابصوم بالعشرين

Posted by: gogoprim | Tuesday, 24 July 2007

أقر واعترف .. وأحسس واعتزر .. بكرهك ياوائل .. واشتهي وصلك .. وإنني احب كرهي لك

تحياتي واشواقي

Posted by: محمد حسني مبارك | Tuesday, 24 July 2007

مساء الفل ياوائل بكتب لك من البلد الاولى فى العالم فى احترام حقوق الانسان وحريه الراى ايطاليا التى اعيش فيها من 20 سنه ولن اقول لك ااويدك احسن تطلع موضه ويقول ضد الريسسسسسسسسسسس ما انت عارف ان التايد بس للريس اللى يكرمه زى ماهو كارمنا ومشحططنا فى بلاد الغربه بس اقولك الى الامام اكتب برطح اعمل مابدى لك بس ملحوظتى عشان لو دخلت اختى او اختك فعلا بلاش الكلام الغير مودب اكتب بسخريه زى ما انت عايز بدون زكر الاعضاء التناسليه خاصه ولا الكلام الجارح الخارج عن اللباقه بالطبع موضوعك على الانترنت الجديد عسل ورغم سوء بعض الكلامات الا انها مقبوله على فكره نسيت ان السيد الوزير والبدوى ماتكلموش على مقارنه السعر بالاسعار العالميه الله هو فيه ايه نسو ولا ايه يا اخى كل مره يغلو فيها حاجه كانو دايما يقولو الاسعار العالميه وسعرها فى امريكا واليابان وروسيا واوروبا ايه الحكايه لاقوها موش مجديه ولا ايه رغم فارق العملات والمرتبات طبعا يا واوول الله طب مانقارن فى ايطاليا الانترنت اى دى اس ال الشهر ب20 يورو يعنى

Posted by: mimmo | Tuesday, 24 July 2007

وائل الرساله اتاكلت اكلو نصها عموما نكمل الانترنت ب20 يورو وسرعته 4ميجا يعنى اسرع 16 مره من اللى بيقول عليه الوزير بالحساب يبقى الرع زى المحششين ميجا يعنى موش وقيه موش الحشيش برضه بالوقيه اصلى مابشربوش يعنى ياواءل يبقى الربع ب يورو وربع كله اربع بقى ومافيش حدود للدونلود نكمل ماخلصتش الحكايه اليور هانخليه ب8 جنيه هو بسبعه وشويه نبقشش على الحكومهيعنى الربع ميجا ب10 جنيه فى الشهر الراتب المتوسط هنا 1500 يورو فى الشهر خليك حليم اصلنا بنعيد نظريه ارشميدس ماهو كان ايطالى برضه يا اخى يعنى اليوميه توقف ب 50 يورو يعنى فى 8 يساوى كم ياواووووووووول ساعدنى اصلى بليد فى الحساب يعنى 400 جنيه على عشره يعنى الانترنت بيكلفهم واحد على اربعين من الراتب اليومى هانوصل الان ماتقلقش راتب المتوسط فى مصر 500 جنيه يعنى اليوم 17 تجاوزا على اربعين يانهار ابيض 42ونص ده سعر الانترنت المجانى الاى دى اس ال فى الشهر بدون تحديد الدونلود واووووووووووووووول الفزوره فين الحرامى ومين الحرامى جاوب

Posted by: mimmo | Tuesday, 24 July 2007

يا عم وائل انت حر ما تعمل اللىانت عايزه هو كان حد مسكك
وبعدين ما من البديهى ان اى مدونه ملك لصاحبها وحاله شخصيه ليه هو بس
انا مش فاهمه ايه سبب الاقرار ده
لكن لو انت مصر
ماشى يا عم
انا اقر ما هو بديهى
اللى هو يعنى انت زكرته

Posted by: wesam | Wednesday, 25 July 2007

أقر انا الموقع ادناه انك يا وائل بجد شاب جامد جدا وياريت شباب مصر كلهم يفكروا بنفس المنطلق اللى بتفكر بيه انت والبراء وكل اللى زيكم
وعلى فكرة عجبتنى جدا الحلقة بتاعتكم على دريم يوم الاثنين 23 يوليو فى ذكرى الانقلاب العسكرى إياه
وسلملى على البراء وقوله ان عنده حق ولازم نبقى جاهزين للسؤال من احفادنا لما يسألونا اتسرقتوا ازاى عشان نعرف نرد عليهم
وصبح صبح ياعم وائل
شاب مصرى فى الجندية شرف ورجولة
هههههههههههههههههههههه

Posted by: Ahmad | Thursday, 26 July 2007

اقر انا واعترف ان انا والمذكور اعلاه الخلق دي متضايقه منه علشان مرضاش انه يرافقهم او يبقي خول بجد زي بقية الناس علشان زي ما انتوا عارفين كل شعبنا العزيز بيتاخد كل يوم من عمره والحكومه بتنيكه وبعلمه وبمزاجه او مش بمزاجه فكونك رفضت تبقي متناك فدي ناكتهم في مشاعرهم وكان بعبوص متين ليهم وكل اللي يرفض يتناك يبقي بينيكهم بجد

Posted by: shapana | Friday, 27 July 2007

اقر بما جاء فيها

Posted by: Ahmed | Thursday, 02 August 2007

أقر أنا المقهورة قوى بأنى أوافق على الإقرار السلبق بس بقولك ياعم أسامة خلى بالك مننا ما إحنا دخلنا النار فبل كدة ودخلنا بيت أمنا الغولة وشفنا ولادها هناك ومشينا على العجين ما نلخبطهوش وأتعلمنا منهم إللى كان عمرنا ما حنتعلمه إللى منهم الظلمة ولاد أمنا الغولة ربنة يشحنهم علمونا نقول إللى إحنا مش مقتنعين بيه ونسمع الهجص ونقول الله بس حيروحوا من ربنه فين بكرة أشوف فيهم يوم زى ما قهرونى يقهرهم وقول ياابن الناس إللى فى نفسك يلعن أبوهم كلهم حيخنقونا ليه العمر واحد والرب واحدوالقضية واحدة ومش حنبعها زى ما هما باعوا البلد

Posted by: المقهورة | Saturday, 25 August 2007

تهنئة من اخ الى اخية على الاعمال المشهود لها بالكفاءة
الرجل الانتخابى

Posted by: الرجل الانتخابى | Saturday, 25 August 2007

http://analmasre.blogspirit.com/

Posted by: الرجل الانتخابى | Tuesday, 28 August 2007

جميل انا مضيت
بس انا زعلان منك فى الجزء دا
__________
لو ما مضيتش يبقى ما تجيش هنا تاني لو سمحت
ما تبقاش ضيف تقيل يا أخي
__________
انا مش هكلم انا هسيبك وانت اكيد عارف انا زعلان لية

Posted by: حرية الفكر والابداع | Thursday, 30 August 2007

ميرسى ليك جدا ودمك زى العسل

Posted by: sweetheart | Tuesday, 11 September 2007

جميل جدا

Posted by: sweetheart | Tuesday, 11 September 2007

موافقة

Posted by: ملك الكبدة | Thursday, 13 September 2007

أقر بالكلام اللى مكتوب ..
وادى امضيتى ياعم ...
تيتبيايا اى هرتلة ..اهي امضا وخلاص
ربنا يوفقك يا وائل

Posted by: THE SNIPER | Friday, 14 September 2007

محذوف

Posted by: منصور | Sunday, 23 September 2007

bamot fek
3shan keda hamdi
aho : menaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Posted by: mena | Thursday, 27 September 2007

ياسيدى نقر ونعترف كمان
طالما فيه ناس زيك بتظهر البلد على حقيقتها علشان اللى ميعرفش يعرف
ويفضح الناس دى عشان نبقى حلوين قدام نفسنا وقدام اى بلد تانيه
فى اوربا والدول المتقدمه الوزراء يستقيلون بسبب خطئ محاسبى
هههههههههههههههههههه

Posted by: محمد صالح | Tuesday, 02 October 2007

برطع برحتك يا ريس هو حد يقدر يمنعك

Posted by: mohamed ali | Saturday, 06 October 2007

ربنا يعينك يا عم وائل انت و الللي زيك

Posted by: حداويت | Sunday, 07 October 2007

أقر أنا الزائر لهذه المدونة أن الوعي المصري هي ملك خاص للسيد وائل عباس يبرطع فيها زي ما هو عاوز وان انا مش بادفع له من جيبي علشان يكتب في المدونة دي واقر اني استحمل سخافته وقلة أدبه ونرجسيته وحتى تغطيته للحمامات في بلاد بره واقر ان انا باجي هنا علشان اخنق على نفسي وان مش ضروري وائل يغطي كل حاجة بتحصل في مصر وان فيه مدونين غيره بقوا بيصوروا ويغطوا بالفيديو كمان وانا مش مزنوق اجي عند وائل عباس علشان اعرف ايه اللي بيحصل في البلد لاني ممكن اروح اي مدونة تانية او ببساطة اقرا جرايد الحكومة وانام مرتاح البال واقر ان انا مش من مدمنين الفرجة على فيديوهات التعذيب والعنف الامني والمظاهرات والتحرشات ومصمصة الشفايف من غير ما اعمل حاجة واقر ان وائل عباس من حقة يريح ويأنتخ ويكتب او ما يكتبش باختياره هو الشخصي هو حر ان شالله يارب يقفل المدونة حتى او يعملها قراطيس لب واقر ان ماليش عند وائل حاجة واني داخل هنا على مسئوليتي الشخصية وان لو وائل باع القضية او ما باعهاش يبقى منه لربه لان وائل ما اخدش قرض من البنك بفلوس الناس وعمل بيه المدونة وهرب على بره واقر بان وائل عباس مش شخصية عامة ولا نجم سيما وانه بيمشي على رجليه وبيركب الاوتوبيس وان حياته الخاصة ملك ليه وان ماليش دعوة هو مصاحب مين ولا مرافق مين واخلاقه عاملة ازاي وبيتسرمح ولا مستقيم واقر ان وائل عباس عمره ما قال انه بطل ولا عمل نفسه بطل وان وائل عباس عمره ما زعم انه قدوة للشباب وان اللي يقلد وائل عباس ها يروح النار او المعتقل











أقر وأعترف أنك واحد من ضمن أفضل 10 مدونين أحترمهم جدا يأستاذ وائل
وشكرا لك جدا

Posted by: ذو الفقار | Friday, 12 October 2007

هو الكلام دا لحد معين يا وائل باشا يعنى رساله لحد

وبالنسبه للموافقه اكيد لك الحق فى حريه التصرف وكتر من الشتيمه الوسخه اكتر وقله الادب لانها بتصحى النايمين

الراى النظريه الحريه بتقول ان السلطه على اد المسئوليه يعنى انت ليك السلطه الكامله فى المواضيع والكتابه والرد بس عليك مسئوليه الشعب الغلبان الى هو احنا وكل عيد وانت فى بيتكم مش فى عين الشمس

Posted by: DODYZ | Sunday, 14 October 2007

فين يا عم وائل ميلك على الموقع ؟؟؟

Posted by: osama | Monday, 22 October 2007

A7aaaaaaaaaaaaaaaa

Posted by: someone | Monday, 22 October 2007

Ya someone,

Koooooooooooos Omak

Posted by: زيزو باشا | Tuesday, 23 October 2007

أحب أعرف الأستاذ وائل أنه التاريخ حايذكره بأنه أول من فضح مساوئ النظام على الملأ . بالتوفيق ان شاء الله
وأوافق واوقع على كلش

Posted by: مصري متغرب | Saturday, 27 October 2007

معاك ياعم وائل أشجعك وأديلك حريتك اشمعنى انتى لازم تاخد حريتك مش انتى مصرى وزعيم مصر بيشجع الديمقراطية يبقى لازم احنا كمان نشجع الديمقراطية أنا على فكرى فاتح مدونة اسلامية عشان مايبقاش المدونات كلها بتتكلم فى السياسة وننسى ديننا وهو كمان ديمقراطى وشامل ، ماهى الدنيا ماتمشيش بطرف لوحده لازم تمشى وشامله كل الأطراف ... وهذا امضاء منى بذلك
HOUDA

Posted by: houda | Monday, 29 October 2007

أقــــــــــــــــر بما سبق ذكره

Posted by: marwa | Tuesday, 30 October 2007

يللا أقر مش مشكلة
بس نفسي تبطلو شتيمة بقي
ممكن تحوروها أو تعملو نجوم
يعني كيك *يك كل ده شغال.

وبجد أنا بحترمك جدا - وبعتبرك من أصحاب القضية - يعني ايه اللي عايد عليك من ده غير الشتيمة والالاعيب وتسوئ صورتك .

ربنا يعينك يا حاج .

AND REMEMBER
,,, In GOD we trust .

اه صحيح
Keep it metal :D
SALUTE

Posted by: محمد | Friday, 02 November 2007

معلش يا عم وائل كل اللى قلته على العين و الراس و حقك يا حاج بس فى حاجة برضه انت ملتزم بيها ألا و هى:

An Independent Egyptian Weekly E-Newspaper
Editor in Chief
Wael Abbas

و كلمة ويكلى دى يعنى سعاتك ملتزم تجاه الزوار برضه بتقديم عدد أسبوعى يا إما تشيل الكلمة دى

و صدقنى ناس كتير مقدرة مجهودك و أكيد ناس تانية لأ

Posted by: Hani Gamal | Sunday, 11 November 2007

اقر انا (انا) ان وحياة امى كل اللي تقولة على راسى يا باشا من فوق . انت عارف يا عم وائل انا جديدة في موضوع المدونات دة بس عاجبنى فشخ . اصل صاحبتك مخنوقة اخر حاجة ونفسي اتكلم بقي شوية .عموما انت انت ماشى بمبدا انا قررت اعملة وما اخافش ( ان عملت ما تخافش وان خفت ما تعملش) بس خلاص . اة نسيت اشكرك واللة مش انا قلت لك ان انا مخنوقة بس لما باجى هنا بستريح برضو اخر حاجة . بحس ان فية امل . سلام يا لول .

Posted by: انا | Thursday, 29 November 2007

تفتكر يعنى هقولك ايه
موافقة طبعاً
دة أنا ما صدقت ألاقى حد فى البلد دى بيقول أنا حر ومستبيع

Posted by: حنان سرور | Sunday, 02 December 2007

موفع ممتاز وانا نفس اتعلم ازاى اصرخ واقول لا ربنا معاك يا وائل

Posted by: micho | Monday, 03 December 2007

بصراحه إقرار جامد جدآ وعجبني جدآ جدآ جدآ

وبناءآ عليه أقر بما جاء في هذا الإقرار

تحياتي

Posted by: ibfathy | Monday, 17 December 2007

Dear Wael,
Posting this declaration means you have been recently subjected to a lot of "additional" pressure from "our dearly beloved". I hope the situation improves.
Just one observation, I have been visiting your website for almost a year. I was excited to see you set the example for "modern journalism" in Egypt and the Middle East. I was also appreciative of the powerful message you were sending out everywhere. However, I am starting to feel that your articles are getting scarce and starting to get restricted to only limited subjects. Also, objectivity and depth are starting to "fade away". I hope I am wrong. I really do.
Looking forward to reading more for you.
Hatem

Posted by: Hatem | Monday, 17 December 2007

يلا يا عم محدش قدك ادخل الانتخبات على النظام دة وشوف كام صوت مش كام اقرار عينكتبلك ربنا يوفقك ويطول لسانك على الحكومة والنظام كمان وكمان ربنا معاك

Posted by: gaga | Tuesday, 18 December 2007

امضيلك على بياض كمان ...بس اشوف اخوات اسلام نبيه مشرفين جنبه في السجن

و كس ام اللي يزعلك

Posted by: د.محمد حلمي | Thursday, 20 December 2007

والله انت شكلك هتروح في داهية
يخربيت أفكارك

Posted by: محمد باشا | Monday, 24 December 2007

وائل قضيها الناس لبعضيها وانت جدع انت عالاقل مبتجريش من الحقيقة اه بتنكد علينا عادى اه جالى اكتئاب اما شوفت الحاجات دى بس دايما الحقيقة بتزعل وبعدين اديك بتورينا ان بلدنا مبقتش مجتمع ذكورى لان غالبا كلمة ذكر فى مصر لازم يتدقق فيها بدل المرة الف الرجالة شحت اوى فى بلدنا يا وائل يعنى قبل ماتصوتوا غطوا بس بينى وبينك كدة شكل البت بتاعت الكليب متعودة دايما دى قلعت البادى ولا اكن الشمس راحت وبتقلع نضارتها ام 12 جنيه وبعدين بردو اللى معاها اهبل مالبنطلون لافارق ملبوس ولا مقلوع ياعم وائل ده ممكن يكون لون يعنى ده الجديد المفروض يقولها امسحى البنطلون وبعدين بتقول كليب عارى وهتك عرض بلا نيلة ما كليبات السكس مالية موبيلات البنات قبل الشباب دى بقت نكسة والله

Posted by: eman | Monday, 24 December 2007

لماذه هذا الياس واضح انك زعلان اوى ارجو ان تكون اقوى من كده من غير اقرار ربنا مع الحق واللى بيدور على الحق

Posted by: magy | Monday, 24 December 2007

تابعتك باهتمام في برنامج 90 دقيقة وتابعت اختراق وزارة الداخليه للبرنامج من خلال استقبال تعليقات الستات المدسوسين من الأمن على البرنامج عشان يهاجموك000حركات مكشوفه ووسخه
أرجوك خلي بالك من نفسك وخليك حريص في تدوينك يا وائل00وربنا يهد كل مفترى
!!

Posted by: fido dido | Tuesday, 25 December 2007

hiii wael

Posted by: mody | Tuesday, 25 December 2007

ماشاء الله عليك بجد وربنا يحميك ,, بجد انا بعد ما اتفرجت انبارح علي حلقة ال90 دقيقة احترمتك جدا وبجد ياريت كل مصري يبقي زيك كدي محترم ويدافع عن رايه بالطريقة المهذبة دي وانا من النهاردة كل يوم ح افتح المدونة بتاعتك وياريت تكون بتقرا الكلام دي
بارك الله فيك

Posted by: rrrrrrrrrrrr | Tuesday, 25 December 2007

من هنا من ارض الاحزان اكتب لك هذا التعليق لعله يصلك امتطيت جوادي كي اقرأ مدونتك التي اشاد بها الجميع و للاسف لم ادخل عالم المدونات الا من شهر و نصف حقا اعجبت بالمدونه و لكني من كثرة اعجابي اظن اني سوف اكتب بعد كل موضوع .......لا تعليق......لان ما تنشره في مدونتك حقا يكفيه شرفا ما فيه ما في مضمونه و لا يجد تعليقا يعطيه حقه اشكرك انك اعطيت تعليقي من وقتك تلك الدقائق
اعود الان الي فرسي كي ارحل عن اراضيك قبل ان تشرق الشمس عليها فأرض الحزن لا تشرق عليها الشمس
ربما نلتقي في قصيده
او روايه لم تقرأها و لكن يكفيني شرفا انك من افرادها

Posted by: ياسمين عبد الحميد | Tuesday, 25 December 2007

اقر انا هانى حسن يوسف ابلغ من العمر 35 سنه مقيم فى شارع سليمان باشا بالقاهره انا معجب بهذا الموقع واتمنا اكون عضو فيه ولكم جزيل الشكر

Posted by: هاتى | Tuesday, 25 December 2007

الحيقيقة انا اول مرة اطلع علي هزا الموقع ووجدت معلومات لا ادري عنهاوشاهدت وقائع اليمة ولزلك اقر انا سيد عاكف بانني معجب بالموقع

Posted by: sayed-akef | Thursday, 27 December 2007

تحيــــــا الفقر والجدعنه

شحتونا جوعونا شردونا نصبـوا علينا وخلوا اللى يسوى واللى مايسواش يضحك علينا ويشمت فينا

ويستقل بينا حتى حريتنا وكرامتنا حيصدروها منا ياعم يلا بينا يلالالالالالالالالالالالالا نحشش ونسكر ونشرب بانجوا ونرقص وننصب على عباد الله أى نصبتية كده على الماشى احنا لأمتى حنتنينا حمير ومغفلين واليكــــــــــم الدليل



برجاء الاطــــلاع وشكرا

http://gamal51.blogspot.com/

http://anameshm3ahom.blogspot.com/2007/12/blog-post_11.html

http://kalam3eal.blogspot.com/2007/12/blog-post.html




مطلـــــــــوب القبــــــض
على نصاب شقق زهراء المعادى / بالمعادى / بمحافظة القاهرة
المهندس / ايهاب فراج محمد ابراهيم الزينى
وعلـى كـل من يقابله التفضل بتسليمه مشكورا لأقرب قسم شرطه أو أقرب رجل أمن
وهذا النصاب تم تأييد الحكم علية بالسجن فــى القضية رقم 9443 لسنة 2007 م جلسة 4/11 /2007 م محكمة المعادى حصر رقـــم 13182 لسنة 2007 م و صادر ضدة اكثر من ثلاثون حكما قضائيا
وعنوان سكنه وعنوان الشركة / شركة الزينى للتعمير 56 طريق مصر حلوان الزراعى برج بــــــدر / أمــام فندق المعادى
بطاقة رقم 27003211203839
و النصاب يتنقل بين مدينة 6 أكتوبر بمحافظة الجيزه و مدينة المنصورة بمحافظة الدقهلية /// ومركز بشبيش بطنطا بمحاظة الغربية
وعليه أكثر من حكم نصب واحتيال وجارى نشر اسماء وعناوين أقاربه وكل من تربط بينه وبينهم صلة نسب أو متسترا عليه
الشريف / جمال طـه
تليفون رقم 0104710778
( المواطن هو رجل ألأمن ألأول فى محاربة الجريمه والتصدى للمجرمين )

Posted by: الشريف / جمال طه ت/ 0104710778 | Thursday, 27 December 2007

ربنا يحميك ويبارك فيك
احتراماتى

Posted by: sally | Friday, 28 December 2007

اشكرك واحترامى لك

Posted by: mona | Friday, 28 December 2007

ربنا معاك

Posted by: مواطن مات من زمان | Saturday, 29 December 2007

أقر وأبصم بالعشرة و هزا اقرار مني بزلك

Posted by: mido nassar | Saturday, 29 December 2007

ياعم انا موافق وامري لله يمكن الواحد يكون مبسوط ولا حاجة لقدر الله فيحتاج انه يجي يتخنق عندك شوية وآدي الاقرار اهووووووو يلا يا عم

Posted by: TitoCaesar | Sunday, 30 December 2007

امضى على هذا الاقرار

Posted by: bosy | Monday, 31 December 2007

بص يااستاذ وائل
انا اول مره اهتم باللي بيحصل في البلد او ابتدي اعرف اي حاجه
وانت كنت سبب بداية اهتمامي دي(انا عارفه ان زمانك بتقول دي هتجيبلي مصيبه وانا قاعد لان طبعا حكومتنا تحب اللي زيي يفضلوا زي ماهما مالهومش دعوه بحاجه ومش فاهمين ولاعارفين اي حاجه في اي حاجه وانا باعترف اني كنت كده فعلا ولا عارفه اي حاجه في اي حاجه)بس حرام عليك اول ما بدانا نفتح عينيناشويه ونشوف ونحس باللي بيجرى من حوالينا ونهتم تقوم تقول انا حر اقفل المدونه او ماقفلهاش, هو بصراحه صحيح انت حر ومنك لربك ده كلام مظبوط ماقدرش افتح بوقي فيه بس علشان خاطر ربك وعلشان اللي زيي مايفضلوش عايشين كده وخلاص بلاش حتة انك تبطل تكتب او تقفل المدونه دي بالله عليك ارجوك بلاش حرام اول مره اجي اهتم وافهم حاجه وادخل المدونه الاقيك محبط بالشكل ده وبتقول اقفلها بلاش تخليهم يفرحوا انهم قادرين كل مايطلع راجل في البلد دي يكسروه
ارجوك خليك معانا علشان العمليه مش ناقصه لان الرجاله كده بقوا نادرين اوي في البلد دي وقليلين وانت كده هتقللهم اكتر
فارجوك بلاش .
وانا متاكده انك مستحيل تكون شخصيه انهزاميه وتسلملهم وتعملهم اللي هما نفسهم يحصل بالسهوله دي
لا انت اكبر من كده بكتير وعلى فكره انت راجل بجد وعلشان كده انا موافقه على كل اللي تقولوه ماعدا انك تسيبنا وتقفل المدونه ومعادا اني داخله هنا علشان اخنق على نفسي لاني مش داخله هنا غير علشان احس بالواقع وبالحقيقه و بالبلد اللي احنا عايشين فيها وكاننا مش فيها وعلشان اعرف الحقيقه من غير ماكياج ولا خدع سينيمائيه فارجوك تاني وتالت ورابع ومليون بالله عليك خليك زي مانت ومايهمكش من حد وكمل لاننا نفسنا نفهم ونعرف ونفتح عينينا مانغمضهاش تاني ابدا
دا انا من اول مره شوفتك صدفه عالتيليفزيون حسيت اني زي ماكون مش من البلد دي ولا عايشه فيها ولا عارفه حاجه عنها دا انا كنت داخله عالموقع بتاعك عايزه اقوللك الحقني انا زي مااكون كنت نايمه بقالي 20سنه واللا حاجه وصحيت فجاه والله انا حاسه كاني كنت كده فعلا وعلشان كده كنت دالخله اقوللك الحقني وعرفني بسرعه ارجوك ايه اللي حصل وانا نايمه ومش حاسه باللي بيحصل حواليا؟ وايه اللي حصل وانا في البلد وكاني مش فيها؟فبالله عليك
العمليه مش ناقصه
اللي زيي كتير عايشين فيها ومش عايشين
وطبعا( اللي انت عارفهم )دي احسن حاجه بالنسبالهم
لكن انت عارف ان ده مايرضيش ربنا ابدا
وان ربنا هيسالنا عن بلدنا دي يوم القيامه ازاي كونا عايشين فيها ومش داريانين بيها؟وكل واحد بيقول ياللا نفسي
ارجوك
انا واحده من البلد دي بتقوللك خد بايدي عايزه اشيل الغمى عن عيني واشوف وافهم ايه اللي بيجرى ومابقاش زي الحماره عايشه كده وخلاص
ارجوك يااستاذ وائل
وصدقني ماتخافش وخللي كل اللي بتعملوه واظهارك للحقيقه لوجه الله وبس وسيبك منهم وربنا هيحميك وهيكون سند وعون ليك
ولو مكوناش احنا ننفع نكون سند ليك فصدقني ربنا دايما هيكون معاك
طول مانت مع الحق
لان ربنا هو الحق.وربنا ينصرك ياااارب

Posted by: انسان | Tuesday, 01 January 2008

تعرف يا وائل احسن حاجة انك بتقول بعلو صوتك لا ....تعرف انت جدع ومصرى اصيل يا وائل ...انا فرحان قوى عارف ليه لانك بتعلمنا ندافع عن بعض ومنخفش نقول لا ....ربنا معاك يا وائل تعرف هقولك على حاجة بس متزعلش انا لسة مش قادر اكتب اسمى بالكامل ويبان مع الرسالة عارف ليه لانى لسة خايف بس هتعمل مخفش بجد يا وائل اوعدك انى هبطل خوف وهبعت اسمى مع الرسالة المرة الجاية عارف ليه لانى هعرف ان فيه ناس هدافع عنى وان الحق مش هيضيع بدال فيه ناس زيك موجودة .....انا يا وائل بحترمك قوى ربنا معاك والف مبروك يا مصرى

Posted by: ahmed | Wednesday, 02 January 2008

موافق

Posted by: hany | Wednesday, 02 January 2008

أبصم بالعشرة

Posted by: bassim | Thursday, 10 January 2008

انا اول مره ازور المدونه شكلها حلو و مضمونها هايل بس التوقيع على الاقرار فين ارجو الافاده

Posted by: مروة | Friday, 25 January 2008

أقر إن إنت حر تعمل اللي إنت عاوزه

Posted by: أحمد العراقي | Saturday, 26 January 2008

من زمان قوى ياعم وائل وانا شايف ان مافيش فايده لكنى احييك على شجاعتك الى بدور عليها عندى ولا عند شعبنا الموقر ويظهر انها مكسوفه حبتين ولللاسف الشديد ماعنديش غير الدعاء ليك وربنا يحميك يمكن فى يوم نلاقى زيك مليون لا100 الف لا10 الاف و لاحتى الف و يبقى حلو قوى وعليه اوافق واقر بالتلاته على ماتفعله وتحيا مصر ر

Posted by: mohamed khattab | Sunday, 03 February 2008

بجد بموت في حماسك ونفسي أقابلك وححكيلك كلام جامد ينفع لفرقعه دماغنا

Posted by: وائل زيدان | Wednesday, 06 February 2008

saba7o tata etnen fe talata
we kosom ely yeza3alak
bas 5alas

Posted by: sycho | Wednesday, 06 February 2008

انا ده اول تعليق ليه في اي موقع وانا عارفة ان انت ممكن متكونش بتقرا التعليقات دي بس انا اقر بالحاجات الكتير اللي انت قلت عليها وكمان نفسي الكل يدعيلي ان انا ابقي صحفية او صاحبة مدونة ازاي معرفش لا هي دراستي ولا امل اني اشتغل فيها او في غيرها انا معجبة جدا بكتابتك ياوائل ومزيد من التقدم والفضل يرجع لماما في معرفتي بالمدونة بس عاوزة اعرف حاجة انت بترد علي حد من اصحاب التعليقات دي ولا بطنششششششششششششش اكيد

Posted by: dina | Saturday, 09 February 2008

اعتزر عن دخولي مدونتك
متأخر
ولكني ان اصل متأخر خير من ان لااصل ابدا
ويشرفني ان اكون من اصدقاء انسان بقوتك وجرئتك
كن بخير

Posted by: حامل المسك | Monday, 11 February 2008

يا استاذ وائل .....انت فعلا مش شغال عند احد.....وانت فعلا مبدع وعبقري وعند موهبه عظيمه.....بس يا ريت حضرتك مش تستخدم الفاظ خارجه مثل(خول) وغيره... ذلك التعبير الذي وصفت به افراد حماس حتي لو اختلفت معي ليس من حقك ان تسبني وانت راجل مصري وعارف معني كلمه (خول) ...انا لست احاسبك ولا رقيب عليك.... بس انا لما اقرا تحليلك للامور اعجب به واحترمك ...فارجوك لا تشوه صورتك عندي انا شخصيا (علي فكره انا لسه عامل مدونه لسه صغيره علي قدي .....dr-gamal.blogspot.com

Posted by: د/جمال القرمه | Monday, 11 February 2008

انا قريت ميثاق وائل عباس للحرية الشخصية وموافقة علية عشان حقك وبراحتك بس كنت عايزة اقوللك حاجة مهمة على شركة فودافون العالمية على الانترنت انها بعتت لناس رسايل بانها فازت مبلغ.......... وقدرة و ضحكت عليهم ومبعتتلهمش فلوسهم ومعايا مايثبت ذللك هما بعتوا حاجة زى كدة http://www.websense.com/securitylabs/alerts/alert.php?AlertID=407

Posted by: مها البدينى | Thursday, 21 February 2008

انا قريت ميثاق وائل عباس للحرية الشخصية وموافقة علية عشان حقك وبراحتك بس كنت عايزة اقوللك حاجة مهمة على شركة فودافون العالمية على الانترنت انها بعتت لناس رسايل بانها فازت مبلغ.......... وقدرة و ضحكت عليهم ومبعتتلهمش فلوسهم ومعايا مايثبت ذللك هما بعتوا حاجة زى كدة http://www.websense.com/securitylabs/alerts/alert.php?AlertID=407

Posted by: مها البدينى | Thursday, 21 February 2008

أقر أنا الزائر لهذه المدونة أن الوعي المصري هي ملك خاص للسيد وائل عباس يبرطع فيها زي ما هو عاوز وان انا مش بادفع له من جيبي علشان يكتب في المدونة دي واقر اني استحمل سخافته وقلة أدبه ونرجسيته وحتى تغطيته للحمامات في بلاد بره واقر ان انا باجي هنا علشان اخنق على نفسي وان مش ضروري وائل يغطي كل حاجة بتحصل في مصر وان فيه مدونين غيره بقوا بيصوروا ويغطوا بالفيديو كمان وانا مش مزنوق اجي عند وائل عباس علشان اعرف ايه اللي بيحصل في البلد لاني ممكن اروح اي مدونة تانية او ببساطة اقرا جرايد الحكومة وانام مرتاح البال واقر ان انا مش من مدمنين الفرجة على فيديوهات التعذيب والعنف الامني والمظاهرات والتحرشات ومصمصة الشفايف من غير ما اعمل حاجة واقر ان وائل عباس من حقة يريح ويأنتخ ويكتب او ما يكتبش باختياره هو الشخصي هو حر ان شالله يارب يقفل المدونة حتى او يعملها قراطيس لب واقر ان ماليش عند وائل حاجة واني داخل هنا على مسئوليتي الشخصية وان لو وائل باع القضية او ما باعهاش يبقى منه لربه لان وائل ما اخدش قرض من البنك بفلوس الناس وعمل بيه المدونة وهرب على بره واقر بان وائل عباس مش شخصية عامة ولا نجم سيما وانه بيمشي على رجليه وبيركب الاوتوبيس وان حياته الخاصة ملك ليه وان ماليش دعوة هو مصاحب مين ولا مرافق مين واخلاقه عاملة ازاي وبيتسرمح ولا مستقيم واقر ان وائل عباس عمره ما قال انه بطل ولا عمل نفسه بطل وان وائل عباس عمره ما زعم انه قدوة للشباب وان اللي يقلد وائل عباس ها يروح النار او المعتقل
هذا الإقرار قابل للحذف والإضافة والتعديل
وهذا إقرار مني بذلك
DARK-ANGEL
زائر المدونة

Posted by: DARK-ANGEL | Sunday, 02 March 2008

الله يعينك

Posted by: light moon | Sunday, 02 March 2008

light moon

Posted by: light moon | Sunday, 02 March 2008

أقر أنا الزائر لهذه المدونة أن الوعي المصري هي ملك خاص للسيد وائل عباس يبرطع فيها زي ما هو عاوز وان انا مش بادفع له من جيبي علشان يكتب في المدونة دي واقر اني استحمل سخافته وقلة أدبه ونرجسيته وحتى تغطيته للحمامات في بلاد بره واقر ان انا باجي هنا علشان اخنق على نفسي وان مش ضروري وائل يغطي كل حاجة بتحصل في مصر وان فيه مدونين غيره بقوا بيصوروا ويغطوا بالفيديو كمان وانا مش مزنوق اجي عند وائل عباس علشان اعرف ايه اللي بيحصل في البلد لاني ممكن اروح اي مدونة تانية او ببساطة اقرا جرايد الحكومة وانام مرتاح البال واقر ان انا مش من مدمنين الفرجة على فيديوهات التعذيب والعنف الامني والمظاهرات والتحرشات ومصمصة الشفايف من غير ما اعمل حاجة واقر ان وائل عباس من حقة يريح ويأنتخ ويكتب او ما يكتبش باختياره هو الشخصي هو حر ان شالله يارب يقفل المدونة حتى او يعملها قراطيس لب واقر ان ماليش عند وائل حاجة واني داخل هنا على مسئوليتي الشخصية وان لو وائل باع القضية او ما باعهاش يبقى منه لربه لان وائل ما اخدش قرض من البنك بفلوس الناس وعمل بيه المدونة وهرب على بره واقر بان وائل عباس مش شخصية عامة ولا نجم سيما وانه بيمشي على رجليه وبيركب الاوتوبيس وان حياته الخاصة ملك ليه وان ماليش دعوة هو مصاحب مين ولا مرافق مين واخلاقه عاملة ازاي وبيتسرمح ولا مستقيم واقر ان وائل عباس عمره ما قال انه بطل ولا عمل نفسه بطل وان وائل عباس عمره ما زعم انه قدوة للشباب وان اللي يقلد وائل عباس ها يروح النار او المعتقل
light moon

Posted by: light moon | Sunday, 02 March 2008

امضى واقر وابصم بالعشره ،،،ولا اقولك بالعشرين كمان ولاتزعل نفسك

Posted by: Yakssa | Monday, 03 March 2008

أقر
أقر
أقر
و أنا عارف كل ده من قبل ما تقول
بس برضه أقر تماما بكل كلمة مكتوبة في الاقرار
حرية....

Posted by: ahmed hamdy | Tuesday, 25 March 2008

؟

Posted by: bebo | Wednesday, 26 March 2008

و الله يا وائل على الإقرار بالعشرة ، إنت باللي عملته و تأثيرك الواضح في الشارع المصري و تأثيرك في الداخلية يخليني أقر و أنا مطمئن .
و براحتك أنتخ و مدد و إتكرع و صور حمامات رؤساء التحرير اللي بمئات الألوف و يحق لك الشكر حتى لو إنت مرافق مزة مش أحسن برضه من إنك تكون مرافق الدولة ، ربنا يحميك يا وائل .
أخوك على البعد
خالد

Posted by: Khaled | Monday, 31 March 2008

أقر أنا الزائر لهذه المدونة أن الوعي المصري هي ملك خاص للسيد وائل عباس يبرطع فيها زي ما هو عاوز وان انا مش بادفع له من جيبي علشان يكتب في المدونة دي واقر اني استحمل سخافته وقلة أدبه ونرجسيته وحتى تغطيته للحمامات في بلاد بره واقر ان انا باجي هنا علشان اخنق على نفسي وان مش ضروري وائل يغطي كل حاجة بتحصل في مصر

Posted by: Esraa | Sunday, 20 April 2008

كسمك يا سخيف يا ابن المتناكه

انت فاكر نفسك واحد يا ابن المتناكه

ده انت خول وببتناك وانا واثق انك بتتناك

Posted by: ماجيك | Monday, 28 April 2008

becarful mr abbas you such good person and the police offecer watching you dont get any single mestake
my God pless you
ghareep.blogspot.com

Posted by: al ghareep | Monday, 28 April 2008

Nice to read you

Posted by: Ashraf | Thursday, 01 May 2008

يا عيني يا حلو انتا . ولا يهمك هي احلى اقرار لاحلى عيون وائل بس انت ما تزعل ولا على بالك بس اذا عندك شوية اخبار عربية مشكلة لا تنسى تتحفنا فيها

Posted by: سليم السوري | Friday, 02 May 2008

يا عيني يا حلو انتا . ولا يهمك هي احلى اقرار لاحلى عيون وائل بس انت ما تزعل ولا على بالك بس اذا عندك شوية اخبار عربية مشكلة لا تنسى تتحفنا فيها

Posted by: سليم السوري | Friday, 02 May 2008

لو افترضنا جدلا أن الدنيا بها إنسان ذو ذكاء خارق ويفقه في كل مجالات النشاط الإنساني وكيفية إدارة المؤسسات الكبرى ذات النشاطات المتنوعة، ولو افترضنا جدلا أن هذا الإنسان المعجزة قد أصبح رئيسا لدولة كبري وظل الحاكم الأوحد لها لربع القرن فإن هذا الإنسان المعجزة لا بد وأن يتقدم في العمر وأن يترهل ويصاب بالبلادة فيضر ببلده عن غير قصد. فما بالك لو كان الحاكم أساسا غبيا قفز إلى السلطة بانقلاب عسكري أو ما أشبه ولا يفقه الكثير في الأمور الاقتصادية وشتى مناحي النشاط المتكاملة التي تشكل هياكل الدول الناجحة. ورغم ذلك فإن السلطات كلها رهن أمره فلا تتوزع مسئولية التدبير والتخطيط على المختصين كل في مجال معرفته، فيصبح للرئيس القول الفصل في أمور هو في شأنها أجهل من دابة، بينما المحيطون به من الانتهازيين يوحون إليه بأنه العبقري فريد عصره الذي اكتشف أن "أوراق اللعبة كلها في يد أمريكا" . النتيجة الحتمية هي انهيار المؤسسات الأساسية بتلك الدولة فيعم الفساد وتنتشر الفوضى وتعود تلك الدولة إلى حياة الغاب فيأكل كبيرها صغيرها وتصبح في النهاية دولة عاجزة عن توفير فرص الحياة أو حماية مواطنيها. تلك هي مشكلة معظم دول العالم الثالث وإن كانت أكثر وضوحا بأرض الكنانة.

Posted by: المصري افندي | Saturday, 03 May 2008

ازيك يا وائل لاقيت وسيله اعرف بيها اخبارك لو عرفتنى ابعت ليا ميلك او ذاكرتك جامده هاتفتكر منتظرك طمنى عليك و ربنا يوفقك

Posted by: mahmoud | Saturday, 03 May 2008

السلام عليكم
يعطيك العافية
قبل يومين شفت الجزء الاول عن المدونين على قناة الجزيرة
وشفت فيديو تبع تعذيب عماد الكبير
بس اللي يجيب الضغط والسكر انه الحيوان اللي عمل هالشي مااخد الا 3 سنين حسبي الله عليه

Posted by: reem | Sunday, 04 May 2008

ايوة كدة يا وائل انا موافق على الاقرار دة

وطز فى اى حد

Posted by: mohamedeissa | Saturday, 10 May 2008

ana mwaf2a we haza e2rar mny bezalk
i like ur thinking ur way its really good

Posted by: Shahenda | Thursday, 05 June 2008

انا مقرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
وباصممممممممم بالعشرررررررررررين
ياررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررريت كل المدونات كدةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة
بجد تحفة
وكفاية انك بتحب مصر
وربنا يخلي لينا كل المدونات اللى بالشكل دة

Posted by: BonD | Friday, 13 June 2008

أقر انا الموقع اعلاه بكل ما جاء في الاقرار

Posted by: Abdllrahman | Sunday, 15 June 2008

long time you didn't write new
are you ok
have agood time
ghareep.blogspot.com

Posted by: hameed | Friday, 04 July 2008

long time you didn't write new
are you ok
have agood time
ghareep.blogspot.com

Posted by: ghareep.blogspot.com | Friday, 04 July 2008

long time you didn't write new
are you ok
have agood time
ghareep.blogspot.com

Posted by: www.ghareep.blogspot.com | Friday, 04 July 2008

الأقرار فيه حاجات معاك حق فيها وحاجات ملكش فيها حق & عموما دي اول مرة ازورك وانا شفك كتير في برامج التوك شو واعاطفت معك احيانا كثيرة خاصة لما كان حد من بتوع الداخلية بيهاجموك وعموما احنا منتظرين دور اكبر من المدونين لزيادة الوعي عند الشعب المسكين المغلوب على امره وشكرا
زعبلة القلة

Posted by: زعبلة القلة | Saturday, 05 July 2008

يباشا انا بقر بكل قلبي وكمان عايز منك طلب تطلع فضايح اولاد المتناكة الي فاسدين مصر
و مسا الخير علينا كلنا

Posted by: maximus | Wednesday, 23 July 2008

أقر

و أقر لجميع المدونين بدون استثناء
بدر

Posted by: badr el hamri | Saturday, 26 July 2008

The comments are closed.